Annons:
Etikettmatprat
Läst 2375 ggr
Honestyisdead
10/29/10, 7:42 PM

Att hacka, skriva, tärna

Det är verkligen terapi för mig. Någon mer som blir lugnad av det?

Eller kanske är du en av dom som blir lugnad av att knåda deg? Glad

Annons:
MaMaMade
10/29/10, 9:09 PM
#1

Älskar att skära, skiva och hacka! Tycker det går mycket fortare än att hålla på och dra fram en maskin för det också, den går det åt mer tid att diska dessutom!

Honestyisdead
10/29/10, 9:34 PM
#2

Och att skära kött, det är så skönt, haha, låter hemskt men det är de Tungan ute

Bergspuman
10/29/10, 10:39 PM
#3

Jag är nog mer degknådartypen…

Att forma och trilla kakor fungerar som ett slags meditation för mig. Mina händer och fingrar trivs med rörelserna. Kanske för att jag är musiker och van att jobba med fingrarna i snabb takt.

DesK
10/29/10, 11:15 PM
#4

Jag knådar gärna deg, men tyvärr har jag svårt att skära större mängder för hand Gråter Får kramp då och fingrarna fastnar runt knivskaftet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
10/30/10, 12:42 AM
#5

jag älskar att "känna att jag jobbar med maten"! men jag säger samma som DesK, efter ett tag prostesterar kroppen tyvärr.

chinerunner
10/30/10, 3:59 PM
#6

Nu kör jag ju LCDHF, men att skala en säck potatis var min meditation förr. Lite ljummet vatten och en skalare som inte är rörlig. Så kunde jag sitta med paltkitteln i knät och skala vid TV'n eller så Glad

Annons:
Maria
10/31/10, 5:52 PM
#7

Idag har jag hackat rotfrukter i mängd och gjort en gammaldags köttsoppa.

Märker att jag har allt svårare att hantera knivarna när det blir för hårt på grund av att jag är svag i armarna och jag blir sååå irriteradSkrikandes

Nu är det gjort i alla fall och soppan står och "vilar"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
11/1/10, 10:30 AM
#8

#7 Mixer???

Maria
11/1/10, 6:37 PM
#9

#8 Men jag vill ha små fyrkantiga tärningarTungan ute

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bergspuman
11/1/10, 8:56 PM
#10

#9 Hum hum. Låt mig fundera. Jag kanske hittar en lösning Skrattande

Upp till toppen
Annons: