Matprat

Att hacka, skriva, tärna

2010-10-29 19:42 #0 av: Hera

Det är verkligen terapi för mig. Någon mer som blir lugnad av det?

Eller kanske är du en av dom som blir lugnad av att knåda deg? Glad

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2010-10-29 21:09 #1 av: MaMaMade

Älskar att skära, skiva och hacka! Tycker det går mycket fortare än att hålla på och dra fram en maskin för det också, den går det åt mer tid att diska dessutom!

Anmäl
2010-10-29 21:34 #2 av: Hera

Och att skära kött, det är så skönt, haha, låter hemskt men det är de Tungan ute

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2010-10-29 22:39 #3 av: Bergspuman

Jag är nog mer degknådartypen...

Att forma och trilla kakor fungerar som ett slags meditation för mig. Mina händer och fingrar trivs med rörelserna. Kanske för att jag är musiker och van att jobba med fingrarna i snabb takt.

Anmäl
2010-10-29 23:15 #4 av: DesK

Jag knådar gärna deg, men tyvärr har jag svårt att skära större mängder för hand Gråter Får kramp då och fingrarna fastnar runt knivskaftet.

Anmäl
2010-10-30 00:42 #5 av: [Tassy]

jag älskar att "känna att jag jobbar med maten"! men jag säger samma som DesK, efter ett tag prostesterar kroppen tyvärr.

Anmäl
2010-10-30 15:59 #6 av: chinerunner

Nu kör jag ju LCDHF, men att skala en säck potatis var min meditation förr. Lite ljummet vatten och en skalare som inte är rörlig. Så kunde jag sitta med paltkitteln i knät och skala vid TV'n eller så Glad

Anmäl
2010-10-31 17:52 #7 av: Maria

Idag har jag hackat rotfrukter i mängd och gjort en gammaldags köttsoppa.

Märker att jag har allt svårare att hantera knivarna när det blir för hårt på grund av att jag är svag i armarna och jag blir sååå irriteradSkrikandes

Nu är det gjort i alla fall och soppan står och "vilar"

/Maria

Anmäl
2010-11-01 10:30 #8 av: Bergspuman

#7 Mixer???

Anmäl
2010-11-01 18:37 #9 av: Maria

#8 Men jag vill ha små fyrkantiga tärningarTungan ute

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.