Annons:
Etikettfågel
Läst 3086 ggr
TacoBelle
11/14/10, 4:43 PM

Dancing chicken?

Någon som vet vad "dancing chicken" är?

Hur gör man? Gott? Varför kallas det "dancing chicken"?

Annons:
TacoBelle
11/15/10, 7:53 PM
#1

Nu har jag fått förklarat för mig vad "dancing chicken" är. Tydligen ska det vara mycket gott och ge kyckligen ett otroligt saftigt och mört kött. Är fortfarande nyfiken på om någon här har provat det.

Såhär: Man tar en tom och ren konservburk och fyller den till hälften med öl eller vin samt en massa kryddor. Och så en hel tinad kyckling som man torrmarinerat med kryddor. Sen trär man helt enkelt kycklingen på burken. Alltså kycklingen ska stå upp balanserandes på burken. Så in i ugnen på låg värme eller på grillen ett par timmar.

Honestyisdead
11/15/10, 8:32 PM
#2

Min svärmor åt det för några veckor sedan, hon sa att det var gott.

Ska testa det själv.

TacoBelle
11/18/10, 7:59 PM
#3

Hera När du har provat "dancing chicken" får du mer än gärna skriva en rapport och gärna visa bilder också.

Berätta gärna vilka kryddor du använde (både till kycklingen och i burken), vilken vätska i burken, temperatur på ugnen, tiden i ugnen och vad du serverade till.

Tja…receptet alltså. Flört

TacoBelle
11/18/10, 8:01 PM
#4

En annan sak jag funderar på.

Jag är inte så förtjust i varken öl eller vin.

Vilka andra drycker tror ni skulle funka att ha i burken? Coca Cola? Cider? Eller kanske glögg? Det skulle nog bli gott. Eller kanske en mustig och smakrik buljong?

Eller vad tror ni?

Chestnut
11/18/10, 8:49 PM
#5

#4 Cider är jättegott ihop med kyckling så det funkar nog fint!

Med vänliga hälsningar
Chess

TacoBelle
11/18/10, 9:09 PM
#6

#5 Ja en fin äppelcider skulle nog bli gott.

Så kan man ju ha äpplen till tillbehören också. Kanske i salladen. Eller baka dem i ugnen bredvid kycklingen.

Annons:
Honestyisdead
11/18/10, 9:10 PM
#7

Ja cider blir nog riktigt gott det med :)
Glögg kunde man ju faktiskt testa, låter spännande :P

Bilder och recept kommer sen när jag ska gära det. Blir nog inte på ett tag än. Kanske inte fören efter jul.

dolfen
11/19/10, 7:58 PM
#8

Måste man dansa fågeldansen medan man tillagar "dancing chicken"? Skrattande

Elshira
11/19/10, 8:07 PM
#9

Själv hatar jag att dricka både öl och vin, men i matlagning så är båda delar fantastiska tycker jag!

Har inte sakat dancing chicken, men marinerat kött i öl och det blev riktigt gott!

Så jag tycker du kan prova med öl, annars så fungerar säkert äppeljuice eller liknande bra (cider känns kanske lite "klent" i smaken). Apelsin tycker jag annars också är gott till kyckling! =)

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: