Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 2353 ggr
Sindri
12/6/10, 9:15 PM

Vill ha knivar med tyngd

En son har önskat sig bra knivar (alltså förskärare, kockknivar) i julklapp. Han tycker att de han har är för lätta? Tror de heter Dore. Eller har han fel teknik?

Någon som vet knivar med lite tyngd i? Hellre en dyr än två billiga.

Annons:
storost
12/6/10, 11:00 PM
#1

Det finns olika knviar till köket. Vilken typ av kniv önskar han sig?

Zwilling eller Viktorinox är superbra knivar som håller mycket bra. Jag har själv viktorinox i över 25 år och vill inte ha någon annan kniv.

Knivar behöver en mycket bra stål, iannanfall blir de extremt snabbt slöa. Och jag tycker inte om knivar som inte är vassa.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Sindri
12/6/10, 11:49 PM
#2

En så kallad kockkniv. Jag gillar min Satake jättemycket, och den han har (Dorre) är tyngre än den, men han vill ha en ännu tyngre. Han tycker inte den ligger bra i handen när den är för lätt.

storost
12/7/10, 5:20 PM
#3

Då skulle jag förreslå att han tittar själv, vilken kniv ligger bra i handen. Det är jätte svår att gissa och också dyrt när det är fel.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Sindri
12/7/10, 11:00 PM
#4

Ja, det får nog bli ett presentkort av något slag. Man kan ju lägga ner hur mycket tid som helst och ändå blir det fel.

Maria
12/8/10, 9:18 PM
#5

Vi har nästan bara Sabatierknivar och de första köpte vi för snart 30 år sedan. Jag tycker de är oslagbara och kommer hålla min livstid ut och säkert ännu längre.Glad

Sabatier

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: