Annons:
Etiketterrådtips
Läst 11279 ggr
Honestyisdead
12/14/10, 8:03 PM

Kryddburkar

Jag letar och letar i affärerna jag är i, men jag hittar inga små burkar som jag kan ha mina kryddor i. Har beställt hem kryddor och köpt på marknad. Dom ligger i små plastpåsar och de håller inte tätt.

Någon som har tips? Hittar bara för stora burkar eller burkar som innehåller kryddor redan.

Är i stort behov av det.

Annons:
Panzer
12/14/10, 8:17 PM
#1

Mitt enda tips är att du sparar dina köpeburkar sen tidigare inköp och återanvänder dom, men det har du antagligen redan tänkt på.

Honestyisdead
12/14/10, 9:43 PM
#2

Ja, och det tar ju ganska lång tid.
Vill dessutom ha snygga matchande burkar. Men det var kanske önsketänkande från min sida :/

DesK
12/15/10, 8:51 AM
#3

Hera det finns kryddställ i trä med tomma burkar i en del kökstillbehörsbutiker och jag tror att även Ikea har sådana kryddställ. Det kan finnas på City Gross i Hyllie också. Ska ta ett foto på mitt kryddställ senare idag, så ser du hur det ser ut. I varje fall har Ikea alltid tidigare sålt kryddburkar av glas.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
12/15/10, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här ser kryddstället ut Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
12/15/10, 11:49 AM
#5

Tack för tipset DesK :) SKa till Ikea nästa vecka, ska kolla upp det då. Citygross har vi ju här i stan också, så jag kan kolla där också.

DesK
12/15/10, 12:13 PM
#6

Du kan också kolla i nån sån där cookshop, vill minnas att det fanns nån sån i Väla köpcentrum tidigare. Ursäkta jag tappade visst lite bokstäver ovan jag menade så klart Hyllinge, vi handlade en del där när vi bodde i södra Halland. Annars kan man kanske hitta dem i second handbutiker eller på loppisar Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
12/15/10, 12:52 PM
#7

Förstod att du menade Hyllinge :)

[cancan]
12/15/10, 9:36 PM
#8

På denna sidan kan man beställa kryddburkar http://borgebykryddgard.jetshop.se/kryddburkar-c-148-1.aspx

Honestyisdead
12/15/10, 9:59 PM
#9

cancan, tack för det tipset också :)

[Tassy]
12/16/10, 1:54 AM
#10

IKEA har snygga kryddburkar, vi har köpt ett helt gäng men inte kommit till skott att byta. Klurar ännu på snygg märkning av innehållet.

DesK
12/16/10, 11:33 AM
#11

Tassy du kan enkelt göra snygga ettiketter i Open Office eller något annat skrivprogram. Om du textar snyggt kan det också bli jättefint att göra ettiketter för hand Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
12/16/10, 11:41 AM
#12

Jag skriver som en kråka, och sambon etter värre Tungan ute

Jovisst skulle jag kunna designa snygga etiketter i datorn, men vi har ju en helt värdelös svart-vit skrivare som inte ens kan färga ytor grå, utan det blir svarta prickar. Obestämd

Vi funderar på att köpa tranparent remsa till dymon och bara köra på svart eller vit text.

DesK
12/16/10, 11:45 AM
#13

Eller så designar du dina ettiketter, mailar mig dem så skriver jag ut dem och postar dem till dig Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
12/16/10, 11:48 AM
#14

Men DesK! Förvånad Det vore supergulligt av dig Skrattande

Jag får se om jag lyckas fila fram nåt Glad

DesK
12/16/10, 1:19 PM
#15

Fila på du och när du är nöjd gör en PDF av det hela och maila mig den så fixar jag Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
12/16/10, 8:54 PM
#16

Vi har kryddkvarnar från IKEA. Superbra och vi vil inte ha andra. Tyvärr har jag inte hittat dem på deras hemsida.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

SaraC
12/23/10, 12:45 AM
#17

Jag tycker ju gamla kryddburkar man kan hitta på loppis och liknande är de absolut finaste, men det beror ju på vad man har för smak. Samt att de ofta redan är textade, kan ju kanske bli lite dumt om man vill ha andra kryddor i dem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Honestyisdead
12/23/10, 12:47 AM
#18

SaraC; textade funkar inte för mig, då de kryddor jag vill ha i burkarna är så speciella att dom inte finns printade på några brukar i Sverige i alla fall Glad

Man kan ju själv i och för sig klistra en lapp över sen. Men jag går inte så ofta på loppis, och jag vill ju att alla mina ska matcha Glad

SaraC
12/23/10, 12:52 AM
#19

#18 Nej, jag förstod nästan att det var några mer ovanliga kryddor. Då är det kört Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: