Annons:
Etiketternötviltgris
Läst 2459 ggr
Honestyisdead
2010-12-23 17:45

Äta julskinka!

Nu ska jag strax gå hem till mina föräldrar och äta julskinka. En tradition. Den e så god när den precis är gjord :)

GOD JUL!!

Annons:
DesK
2010-12-23 19:20
#1

Vad? Tjuvstartar du redan idag? Flört Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
2010-12-23 19:58
#2

Hehe mm.. Svårt att låta bli :P
Väntar fortfarande på den. Som vanligt tar den längre tid än väntat. Samma sak varje år, ändå planerar mina föräldrar fel, på ett par timmar hehe.

Dom gör ju den i ugnen, inget kok.
Doftar ljuvligt!

DesK
2010-12-23 20:11
#3

Nej Hera de planerar inte fel, de planerar så att de får umgås med dig under tiden Glad Doften av julskinka som sakta kokar i ugnen är helt oemotståndlig Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
2010-12-23 20:15
#4

Hehe fint sagt Glad

Vad gör du ikväll då?

DesK
2010-12-23 20:36
#5

Tro det eller ej men jag bär böcker för i början av nästa vecka kommer det en fullknökad 40 fotscontainer hit med min fars flyttgods från Kapstaden. Mina underbara döttrar har satt ihop ett litet pepparkakshus, som yngsta dottern bakade ut härom dagen. Skinkan är färdig för griljering, sillen inlagd, grönkålen gör jag imorgon, Hirams marinerade ansjovis gjorde jag för några dagar sen, Jansons frestelse gör jag imorgon, en liten sats saffransbullar har jag gjort idag, likaså en liten sats brunkål och efter frukost imorgon kokar jag ris till ris à la Malta. Tjejerna gör nog lite julgodis och alla kommer vi njuta av lugnet före stormen Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
2010-12-23 21:19
#6

Väntar på att julskinkan ska svalna så jag också kan sno åt mig en smakbit Tyst

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Honestyisdead
2010-12-23 22:46
#7

Måste bara säga att skinkan var som en orgasm i munnen!

Mamma gjorde den i folie i ugnen på 125 grader. Tog ca 5 timmar. Herregud vad gott, och jag är inte troende ;)

fridaas
2010-12-24 00:36
#8

#1 En dag för tidigt?! Att äta skinkan först idag är sent i min familj, där äts det skinka sen första advent och hela december ut Flört

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

asvensso
2010-12-28 13:37
#9

Vi har som tradition att ta en skinkmacka med lite senap och rodkal, en must och kanske en liten rackare pa kvallen 23 dec. Mums!

Sessan1
2010-12-29 23:36
#10

Jag brukar oxå ugnsbaka min julskinka

tycker det är bekvämast att göra så

och gott är det ju oxå.

Upp till toppen
Annons: