Annons:
Etiketterrådtips
Läst 4951 ggr
[cancan]
12/21/10, 3:23 PM

griljering på skinka

Någon som kan dela med sig av sina bästa recept på griljeringen på julskinka?

Annons:
Maria
12/21/10, 8:28 PM
#1

Först sätter jag i en massa kryddnejlikor både för smakens skull och för att det blir fint.

Jag brukar bara blanda sötstark senap med äggula till lagom konsistens och hälla/pensla över och sedan strö på ströbröd.

In i ugnen på ganska het värme, 250 grader ca. tills skinkan fått fin färg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
12/21/10, 9:58 PM
#2

Sötstark senap precis som Bumbleboo,eller bara stark senap och gärna lite honung och och äggula.

MonisN
12/21/10, 11:01 PM
#3

Jag gör precis som ni. Fast egentligen har jag funderat över varför man egentligen griljerar den, man skär ju ändå bort fettet OCH griljeringenFörvånad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Honestyisdead
12/21/10, 11:02 PM
#4

Jag skär inte bort griljeringen. Fett och sånt skär man ju bort innan? Varför vänta med det till efter, förstår inte.

giffan
12/22/10, 1:35 AM
#5

Har inget fett på skinkan vid griljering och då blir ju allt det goda kvar när man ska äta den.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MonisN
12/22/10, 9:22 AM
#6

Jag skär också bort det mesta av fettet, men det sitter ibland lite kvar ändå så det skär jag bort när jag ska äta. Får nog ta och skrapa helt rent i år!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Maria
12/22/10, 9:45 AM
#7

Jag tillhör den äckliga typen som faktiskt tycker att fettet är gottOskyldig

Fast det får ju inte vara en för bred fettkant.

Jag låter ändå allt fett vara kvar vid griljering så får man skära bort det man inte gillar i efterhand.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

giffan
12/22/10, 10:14 AM
#8

På Julskinkan vill jag inte ha fettet kvar vid griljering. men vi äter dansk fläsk stek till jul och då steker man den med fett och svålen kvar. Svålen blir jätte knaprig och den äter man… Finns även fläsk svål att köpa i påse som chips typ, jätte gott och jätte onyttigt!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Mitralis
12/22/10, 11:39 AM
#9

Jag har fått för mej att skinkan blir saftigare om fettet får vara kvar vid griljeringen Glad



MonisN
12/22/10, 6:47 PM
#10

#9 Det är nog så jag tänkt också!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Honestyisdead
12/22/10, 7:21 PM
#11

Den korta tid som griljeringen tar, tror jag inte det spelar så stor roll. Men under tillagningen definitivt. Griljeringen ska  ju ge färg :) Så man klarar sig utan det, annars är det ju som sagt meningslöst att griljera, om de bara ska bort igen.

pyromanen
12/22/10, 7:35 PM
#12

Är ungefär så äcklig som bombleboo och tycker det är jätteogtt med ett lagomt lager fett + grilljering. Ja faktiskt så gott så jag ibland äter tonnåringarnas rester när de skuret av fettet Skäms

pyromanen
12/22/10, 7:36 PM
#13

Och dansk fläskesteg med spröd svär er ju jättegott.  Men inte så lätt att få tag i fläskstek här i sverige där svålen är kvar tyvärr.

Annons:
Maria
12/22/10, 7:36 PM
#14

#12 Skönt att det finns någon mer….Skäms

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
12/22/10, 7:38 PM
#15

#13 På citygross i helsingborg finns det nästan alltid ribbestek att köpa, med hela fettet och svålen kvar. UNDERBART gott!! Så jag e med dig och Bumbleboo :)

Maria
12/22/10, 7:58 PM
#16

#15 Wow, nu är vi treFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

giffan
12/22/10, 9:34 PM
#17

#13 Nä jag brukar köpa i danmark… eller så beställer jag av de jag vet åker till danmark. Kan inte klara en jul utan…

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[Tassy]
12/23/10, 12:08 AM
#18

jag hade en period då jag bara åt fettet och griljeringen Flört övriga höll på att kräkas på mig hehe Tungan ute

MonisN
12/23/10, 12:27 PM
#19

Nej tack, jag vill inte ha fettet!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: