Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2430 ggr
line84
2011-01-02 23:40

Kött?

Hej!

På onsdag ska jag ha gäster och jag tänkte testa min nya digitala köttermometer som jag köpt. Behöver tips på gott, ganska billigt kött som passar bra att helsteka i ugn. Några förslag?

Tack på förhand! :)

Annons:
MaMaMade
2011-01-03 01:24
#1

Nu torde det väl reas julskinka i parti och minut? Baka i folie och stoppa in något gott tillsammans med skinkan. Jamie Oliver gjorde en grej med torkade aprikoser, annars är ju plommon gott till fläskkött. Kanske lägga bacon/rökt sidfläsk över fetan för lite röksmak, gott mot söt frukt.

Fläskkarré och hel kotlettrad brukar man ju också kunna hitta till billigt pris.

Hoppas det blir lyckat!

DesK
2011-01-03 09:43
#2

En oxstek av fransyska brukar vara rätt bra i pris. Denna kan stekas långsamt i ugnen med många goda kryddor och gärna lite spad i botten på formen att ösa med då och då under tillagningen. Sedan gör du en gäddig sås av spadet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
2011-01-03 21:45
#3

MItt förslag är ribbestek.

line84
2011-01-03 22:21
#4

Tack för bra tips! :)

#3 Finns ribbestek i "vanliga" mataffärer?

Honestyisdead
2011-01-03 22:28
#5

Här i Helsingborg finns det både på citygross och Maxi. finns det inte ute i disken kan man ringa på klockan och prata med personalen så kanske dom kan fixa det åt en.

Upp till toppen
Annons: