Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4015 ggr
Vosjes
1/25/11, 11:58 AM

Köttermometer!

Jag är så otroligt nyfiken på en sådan men jag är så rädd för nyheter efter allt min gamla mamma har skrockat i mig om dessa termometrar.

Kanske ska jag lägga min mammas rädsla för nya saker på hyllan och köpa en sådan själv? Hur fungerar de igentligen? Skäms

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
[Tassy]
1/25/11, 12:47 PM
#1

Vad är det för skrock du har hört månn tro?

En termometer är mycket praktisk att ha Glad Iallafall moderna termometrar är helt ofarliga, även om du väljer en analog med vätska i, så är vatskan ofarlig ifall termometern går sönder.

Vill du ändå vara säkrare, ta en digital termometer Flört

Vosjes
1/25/11, 2:21 PM
#2

Jag kommer nog införskaffa mig en såndär modern digital termometer.
Nja… Mor har förklarat att man kan laga mat så bra utan dom där nya sakerna som är helt värdelösa ändå och att de kan smälta och explodera i ugnen samt mycket mycket mer  Oskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Tassy]
1/25/11, 2:23 PM
#3

Slå dövörat till är mitt tips Flört

MaMaMade
1/25/11, 3:27 PM
#4

Min är fylld med vätska (den digitala gick sönder efter 2 användningar…ska köpa en ny för ytterligare test när ekonomin tillåter) o fungerar alldeles utmärkt efter 20 års användning. Bara så att du vet… Flört

storost
1/26/11, 9:21 PM
#5

Vi har en gammal köttermometer i metall och jag använde den tidigare. Men efter en viss tid vet man hur länge köttet ska lags. Så använder vi termometern inte längre.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Elshira
1/27/11, 3:57 AM
#6

Vi har också en sådan gammal i metall (som dock inte används längre).

Jag fick däremot ett digital termometer från OBH nordica och den fungerar väldigt bra i alla fall!

Använder den både till kött i ugnen, och värme på olja när jag ska fritera eller på något annat vis använda värme med lite precition Glad Vid bearnaisesås är det också bra! Glad

Hakuna matata!

Annons:
MonisN
1/27/11, 8:48 AM
#7

Jag kan inte leva utan min digitala termometer! Jag anväder den väldigt mycket och alltid när jag bakar bröd. Säger som Tassy, slå dövörat till!! En digital termometer är helt ofarlig. Man får ett perfekt resultat av kött och bröd med mera. Köp dig en termometer idag!! Skrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: