Annons:
Etiketterrådtips
Läst 9475 ggr
Veero
1/7/11, 4:00 AM

inte hungrig

Jag känner mig aldrig hungrig längre. T.ex idag åt jag en kexchoklad bara. Kände mig aldrig hungrig, snarare mätt, som jag nyligen nyss ätit..

Jag brukar äta nyttigheter och äter rätt mycket. Är 17år, 162cm och väger 48kg.

När jag är hos mina föräldrar så måste jag äta. Men hemma i min lägenhet gör jag nästan aldrig mat längre.

Men när jag ser mat bilder så blir jag mat sugen, hehe.

Nu när jag tänker på mat så känner jag mig riktigt hungrig, men tyvärr ligger jag i sängen och klockan är 03.00 nästan.. hehe.

Någon som har samma problem som jag? Jag älskar somsagt mat!

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

Annons:
MaMaMade
1/7/11, 5:37 PM
#1

När slutade du att få hungerkänslor? Jag tycker nog att du väger några kilo för lite men å andra sidan vet jag ju inte ngt om dina gener.

Hur mår du i övrigt? Du skriver att du bor själv, pluggar du? Är det jobbigt/tråkigt med skolan? Att tappa matlusten är ett klassiskt symptom på stress/depp. Jag tycker att du ska tala med skolsköterskan om detta (förtagshälsovården om du jobbar, din hälsocentral om du är arbetssökande). Är det så att så lider av stress/depp är det bra att "mota Olle i grind" sas. Du kan ju också vara sjuk, behöver inte vara ngt farligt men som sagt; bättre att ta tag i saken på en gång.

Försök att få i dig ngt även om det tar emot. Maten är viktig för att man ska orka…o kunna sova ostört. Tro mig, har egna erfarenheter då jag lider av stress o tom varit in i väggen en gång. Berätta gärna hur det går för dig. Lycka till! Kyss

Veero
1/7/11, 7:29 PM
#2

tack! Okej, jag pluggar, och jag är inte stressad eller deppig. Kanske lite stressad för skolan börjar snart igen, men jag gillar min skola :)

jag har humörsvädningar, kan bli riktigt sur och frustrerad och kan inte komma på varför jag blir så surObestämd

Började för en vecka sedan tror jag. Började tänka på det då iaf. Men det var nog innan med för mitt kylskop har varit rätt så tomt länge nu och har slängt massa gammalt som aldrig blev andvänt.

Har även fått städ feber, börjar städa helatiden nu, haha, fast det är ju bara bra för städar annars aldrig.

_____________________
// Veronica Berggren
Lev livet som om det vore din sista dag

MaMaMade
1/7/11, 8:36 PM
#3

Hormoner? Är du tjej så kan det ju svänga en hel del. Men om matlusten inte kommer tillbaka tycker jag att du ska beställa tid hos dr o kolla upp. Det skadar inte…sedan är det ju så att man inte alltid är på topp, vare sig det gäller matlusten el livet i övrigt. Det kan också vara tråkigt att laga mat åt sig själv o äta ensam. Kanske du o några kompisar kan gå ihop o bilda ett matlag. Turas om att laga mat o äta hos varandra.

KimE
1/8/11, 4:41 PM
#4

Köp hem matvaror så att de finns när du blir hungrig.

Det är inte så kul att laga mat till sig själv.

Maria
1/8/11, 9:12 PM
#5

Håller med. Det är inte kul att laga mat för sig själv enbart men det är ganska viktigt när man är ensam att man ändå skapar vissa matrutiner.

Försök att äta vid samma tidpunkter på dygnet, oavsett vad du äter så kroppen ställer in sig på mat vid viss tid till att börja med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: