Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2458 ggr
Emaljoh4
2011-01-15 22:39

Varför lagar du mat?

Läs rubrik

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
DesK
2011-01-15 22:49
#1

Vilken rolig fråga! Glad

Jag svarade "Det är gott!" Därför att mat är gott och det är ännu godare med vällagad mat. Många gånger är det enkla också det godaste och bästa Skrattande Alla dina förslag till svar är faktiskt svar tillsammans. Toppenfint tänkt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2011-01-15 22:51
#2

#1 Hihihih Skrattande

Jag lagar mat för att vara duktig hemma… och för att lära mig ett och annat. hhehe

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

MaMaMade
2011-01-16 00:11
#3

Ojoj, svarade "Det är gott" men för mig är det också roligt, spännande, tillfredsställande att kunna svänga ihop ngt som smakar gott o ser hyfsat ut för dem som är lite kräsna! En utmaning förutom att jag älskar att äta god mat, goda bakverk o hemgjort snask! Skrattande

Sedan är riktig hemgjord mat, tillagad från grunden, helst med så bra råvaror som möjligt, både det godaste o nyttigaste man kan äta! Extra viktigt sedan jag fick barn.

På jobbet får jag en extra utmaning då min ena brukare äter enbart GI o den andra måste äta fettfri o vegitarisk mat pga sjukdom…själv är jag högfett- o protein-ätare…kul varje dag! Flört

Maria
2011-01-16 11:12
#4

Jag svarade "När jag är hungrig" för det stämmer för det mesta. Att jag sedan älskar att laga mat är en annan historia.

Viss mat lagar jag också i förväg och planerar så då stämmer inte riktigt "hungrighetsprincipen" förståsFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

storost
2011-01-16 11:56
#5

När jag lagar mat, då glädjer mig att få något bra, jag älskar att laga mat ==> Det är gott.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Bergspuman
2011-01-16 13:18
#6

Flera orsaker! Den mest primära är givetvis att jag behöver mat för att må bra och fungera. Nummer två är att det är gott. Nummer tre är att jag gillar att testa nya recept och experimentera. Men det får bli när jag har gott om tid, inte när jag är under tidspress.

Annons:
Emaljoh4
2011-01-16 13:46
#7

Vad roligt att ni svarar på frågorna Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
2011-01-16 14:19
#8

Lagar för att annars kommer det inget på bordet.

Honestyisdead
2011-01-16 17:08
#9

Saknade ett alternativ ,annat,!

Jag älskar att laga mat, det är roligt, spännande och sen är det gott också.

[TrevorS]
2011-01-16 21:26
#10

Det är godast att göra själv. Skrattande

Maria
2011-01-16 21:36
#11

#9 Ja, det var därför jag skrev "när jag är hungrig"Flört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Stephanie
2011-01-17 14:44
#12

Jag lagar nog mest mat när jag vill vara snäll och hjälpa till här hemma. Annars är pappa en jäkel på att laga mat, så det får han gärna göra Oskyldig

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Vosjes
2011-01-18 21:02
#13

Annars dör jag ju Skrattande
Men jag lagar mat för att det är kul… oftast och för att det är gott och jag är förmodligen eller kommer bli hungrig och det är ju bara så roligt att prova nya recept och experimentera sig fram.
Ännu roligare blir det när man har en sambo som fixar disken! Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
DesK
2011-01-18 21:16
#14

#13 Vill du dela med dig av dina favoritrecept så är vi många här som blir jätteglada! Glad Ähum du har väl flera sambos som fixar disken Oskyldig Glad Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2011-01-19 02:10
#15

#14
Jag delar jätte gärna med mig av mina recept så fort jag fått inspiration till att ens tänka på mat!
Om pojkvännen lagar mat får jag fixa disken men om jag lagar mat får han fixa disken fast han tycker om att diska, antigen säger han det bara för att göra mig nöjd eller så är han lite knasig. Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Upp till toppen
Annons: