Annons:
Etikettmatprat
Läst 2746 ggr
Emaljoh4
2011-01-15 23:05

Idag har jag köpt....

Jag hatar när det inte finns saker man inte vill äta……..

Så idag köpte jag nyttiga (?) saker som är goda:

- Fullkorns-digistivekex
- Yoghurt till mellanmål efter skolan
- Flingor som ska innehålla högt fiberinnehåll står det
- Mörk choklad med 86% kakao
- Ljusa hårdmackor som är nyttiga
- "Varsågod" mjukmackor

Minns inte om det var nåt mer, men det ska bli roligt att ätaa det här! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
[YlvaP]
2011-01-16 12:28
#1

Mycket socker i dom där sakerna. Men nu kom jag ihåg att du ville gå upp i vikt skrev du i annan tråd.

Emaljoh4
2011-01-16 13:44
#2

Är det mycket socker i allt!?Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
2011-01-16 14:13
#3

Det finns en del. Exakt hur mycket det vet jag inte. Men svenskarna häller i socker i allt. I bröd, kakor och yoghurtar. Mer än finnarna även om finnarna också har i socker.

Emaljoh4
2011-01-16 14:24
#4

Ja, jag kollade desperat på yoghurten.. Tyckte det var mycket! Det minsta jag hittade var typ med 7-8% socker, Rynkar på näsan Så tog med 8% socker eftersom jag inte hittade den med 7% igen.. Men det fanns de med 10-11 % Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
2011-01-16 14:51
#5

Jo det är massor i en vanlig yoghurt. Rynkar på näsan Mer om det är smaksatt.

MaMaMade
2011-01-16 16:26
#6

Köp en icke smaksatt yoghurt, den turkiska är god o vad jag vet den nyttigaste. Ät med bär till så får du lite sött utan att det tar överhanden.

Inte alla som fixar det, min mage pallar inte för mkt fibrer, så tänk på att dricka ordentligt.

Ett LCHF-mellis som man står sig bra på o som både jag o mina töser tar när suget sätter in är ett par skinkskivor men ngn god färskost på…o så rullar man ihop dem. En god ost, skivad med lite smör på är också namnam. Håller en mätt ett bra tag. Sedan är keso med vispgrädde o bär en storfavorit!

Annons:
Emaljoh4
2011-01-16 16:38
#7

#6 Gott! Skrattande

Men nu är yoghurten i såna där bägare så jag kan ha de med till mellanmål på skolan. Lite svårt om det är en stor turkisk yoghurt! Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Honestyisdead
2011-01-16 17:04
#8

#7 Finns mindre forpackningar nu

[Thiah]
2011-01-16 17:08
#9

Vill du gå upp i vikt så ät naturell youghurt (turkisk eller grekisk) och ha nötter + honung till. Det är en vanlig frukost i grekland och helt underbart god + mycket kalorier.

Emaljoh4
2011-01-16 18:01
#10

#8 Jaså! Glad

#9 Tack för tipset!! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2011-01-16 18:56
#11

Det finns numera bra och täta plastburkar att köpa som du kan fylla med sånt mellanmål som du vill ha. Dels finns sånna burkar i många livsmedelsbutiker och dels finns det massor av fiffiga saker i många frilufts- och sportbutiker. Eftersom jag inte är så glad för att äta så mycket sött gör jag ofta dipp av turkisk eller grekisk naturell yoghurt och majonnäs + kryddor, sedan skär jag lagom bitar av paprika, gurka, rättika, morötter och blomkål och lägger i små plastpåsar, var grönsak för sig, då håller de sig fräschare än om man lägger allt i samma burk. Om du tycker om att baka kan du göra egna bitar /kex att ha som extra mellanmål. Om du vill kan jag leta upp något recept åt digpå sånna mellanmålsbitar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2011-01-16 22:34
#12

SKa kolla om jag hittar små burkar med mera Skrattande

Men tills dess får jag ha de där bägarna jag har nu

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Upp till toppen
Annons: