Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 5411 ggr
[TrevorS]
1/16/11, 1:59 PM

Billigast ångkokare och pastamaskin?

Någon som har tips på vart man kan köpa billig ångkokare och pastamaskin? Vet att man gärna ska lägga ner lite pengar för att det ska hålla men tänkte hålla utgifterna nere ett tag på grund av flytt.

Annons:
storost
1/16/11, 10:46 PM
#1

Hos Clasiboy finns det möjligtvis något och pastamaskin finns på blocket.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[TrevorS]
1/17/11, 2:48 AM
#2

Den där ångkokningsinsatsen var toppen, den är nog ett måste, billigare kan det inte bli så slipper man fler kastruller i hemmet. Skrattande

Vågar man handla på blocket, haft problem tre gånger när jag försökt att handla där (varav jag testat 3 gånger). Eller hade jag bara otur? Hittade samma som du länkade till här för 500 ny, är det okey pris?

MonisN
1/17/11, 8:03 AM
#3

Ångkokare i bambu finns att köpa i asiatiska affärer. Finns också i flera våningarGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
1/17/11, 10:47 AM
#4

#3. Jag har sett sådana där i bambu men aldrig hittat någonstans. Får kolla i den asiatiska affären här i stan, men de har nog lite för litet utbud kan jag tänka mig. Har letat överallt tidigare. De ska vara toppen. Skrattande

MonisN
1/17/11, 10:54 AM
#5

Om dom inte har någon hemma kanske dom kan ta hem enGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
1/17/11, 11:35 AM
#6

#5. Jag hoppas det, man kan ju alltid fråga, det är ju något som oftast säljs. Jag brukar köpa kinapinnar och bambu/bambusocker ibland. Fast nu när jag tänker efter har de en hel hylla med ångkokare och riskokare, så de måste nästan ha sådanna där i bambu. Skrattande

Annons:
MonisN
1/17/11, 11:42 AM
#7

Det jag läst om dessa så verkar det var en väldigt bra ångkokare. Men för att fisk till exempel inte ska fastna i botten kan man lägga i ett bakplåtspapper eller kålblad. I Asien använder man ofta bananblad.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[TrevorS]
1/17/11, 12:05 PM
#8

#7. Bananblad kan man väl köpa vakkumpackaterade? Har för mig jag sett det någonstans, hittade något recept med ris och grönsaker inlindade i bananblad och kokta.

MonisN
1/17/11, 12:26 PM
#9

Det kanske man kan i asiatiska affärer, men är inte nödvändigt för den här sakens skull. Sen kan det ju förstås vara trevligt med bananbladsinbakad matTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
1/17/11, 8:56 PM
#10

tradera finns det nu en Marcato. Sen finns det också en annan pastamaskin, men bara lite billigare.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[TrevorS]
1/18/11, 1:08 AM
#11

#9. Kanske inte så nödvändigt men kan tänka mig att maten får en annan smak. Sedan vet jag inte om den är ätbar eller om man bara använder den då den inte är giftig.Flört

#10. Har inte riktigt råd med tradera för tillfället, ligger med lågt belopp på kontot, men den pastamaskinen ska jag fundera på. Hade en likadan för några år sedan fast den där man skruvar fast den med lånade jag ut till en kompis som hade en bordslampa och den fick jag aldrig mer tillbaka så försvann veven också till en annan kompis som hade en markis som den passade till sedan var det inte mycket kvar av pastamaskinen. hehe. Skrattande Men är sugen på att köpa den igen, den var väldigt lätt att rulla genom pastadegen vill jag minnas.

MonisN
1/18/11, 6:48 AM
#12

Man äter inte bladen.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
1/18/11, 9:22 AM
#13

Ett annat tips är att kolla i andrahandsbutiker. Vi har en här som drivs av kommunen och där kan man göra riktiga fynd ibland. Kommunens butik har allt utom kläder, (kläder hittar man ju hos Myrorna) Vi lämnar också en del till försäljning dit. Då vet man att inkomsterna går till något bra i närheten. I "vår" butik är det långtidsarbetslösa eller andra människor som har svårt att få jobb som jobbar. Jag har sett både pastamaskiner och olika sorters ångtillsatser där Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
MonisN
1/18/11, 9:55 AM
#14

Pastamaskinen som länkas till i #10 hos Tradera, är bara uppe i 30:-, kanske du ska hålla ögonen på den?Glad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


pyromanen
1/18/11, 10:33 AM
#15

Ätit mat lagat i bananblad på Sri Lanka, Jag kände inte av nån smak från bladet och inte åt man det heller. Var nog mer en traditionell grej att just den rätten skulle lagas och serveras i "paket".  Exotisk känsla ger det ju i alla fall Glad

Pastamaskiner är inte omöjligt att hitta på loppis heller, var ju himla poppis för sådär 15 år sedan där jättemånga skaffade sig och sen blev dom flesta stående oanvända i skåpen och börjar hamna på loppis. Du kan också sätta upp en lapp nånstans (jobb,skola, lokala affäran) "pastamaskin köpes" för garanterat att många har stående och inte använder.

Upp till toppen
Annons: