Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 2342 ggr
Vosjes
1/19/11, 11:57 PM

Vad dricker ni till maten?

Ja, vad dricker ni oftast till maten?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Vosjes
1/20/11, 12:01 AM
#1

Här hemma dricker vi olika till maten ibland blir det mjölk,ibland läsk men oftast gammalt hederligt Vatten! Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Honestyisdead
1/20/11, 7:50 AM
#2

VAtten, vatten, bara vanligt vatten Glad

DesK
1/20/11, 8:25 AM
#3

Jag dricker vatten, någon gång vin eller öl, tjejerna dricker juice eller vatten och sambon dricker juice, mjölk eller vatten Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
1/20/11, 9:52 AM
#4

Jag dricker mjölk… Eller så dricker jag inget alls. Vi har cryptosporidium i vårat vatten, så allt vatten måste kokas.. och jag orkar inte koka vatten. Så det blir dåligt med vatten nu för tiden om man säger så.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Honestyisdead
1/20/11, 10:14 AM
#5

#3 Vin kan jag ocksa dricka till maten, men oftast ar det ju vatten.

Bergspuman
1/20/11, 10:34 AM
#6

Vatten i de allra, allra flesta fall. Någon gång cider, väldigt sällan (kanske 1 gång om året) vin.

Annons:
MonisN
1/20/11, 12:05 PM
#7

Till vardags är det alltid vatten som jag tillsätter kolsyra med sodastreamern. På helgen blir det ibland vin.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
1/20/11, 12:55 PM
#8

Vattnet jag dricker bubblar jag nästan alltid som Mona Glad Hera jag har alltid vatten i ett eget glas till vinet Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
1/20/11, 1:52 PM
#9

Vin…Det är en dryck jag inte tycker speciellt mycket om faktist!
Men det går att dricka vitt vin med sockerdricka och frysta jordgubbar som isbitar i. Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

fridaas
1/20/11, 1:58 PM
#10

Vanligt kranvatten med citron i blir det oftast men även läsk ibland.

Innan jag blev gravid kunde det även bli något glas vin då och då eller en öl..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

MaMaMade
1/20/11, 4:44 PM
#11

Överlag vatten eller hemgjord lättsockrad svartvinbärsdricka. Är vin-intresserad och en kall öl (helst mellan, gillar inte alltför alkoholstarka drycker) är alltid gott till mat men det är lyx, så det förekommer inte så ofta nuförtiden.

Maria
1/20/11, 5:03 PM
#12

Svarade annat då jag aldrig dricker till matenFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

storost
1/20/11, 7:08 PM
#13

Jag drickar nästan aldrig till maten. Jag läste tidigare, att det ska späda ut magsyran och det ska inte vara bra.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Annons:
[Tassy]
1/20/11, 11:28 PM
#14

Jag dricker vatten till vardags. Annars blir det saft, juice eller coca cola.

MonisN
1/21/11, 7:27 AM
#15

#13 Jag dricker faktiskt inte heller mycket till maten. Är faktiskt dålig på att dricka över huvudtaget, vilket inte är bra. Kroppen behöver vätska och tarmarna funkar bättre då också, men jag glömmer helt enkelt bort det för jag är sällan törstig. Jag har hört att man ska dricka efter maten, inte under tiden man äter. Vet inte om det stämmer?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


DesK
1/21/11, 10:15 AM
#16

Jag har också hört att man ska dricka efter maten och så gör jag för det mesta, men om vi sitter länge och äter då dricker jag lite till maten också Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
1/21/11, 10:21 AM
#17

#13 Vill bara påpeka att varför jag inget dricker till maten beror på att jag gillar inte att dricka till maten så det är ett eget val och inget som jag gör bara för att jag "hört" att det är braFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonisN
1/21/11, 11:17 AM
#18

Dom gångerna jag dricker under tiden jag äter är när det är vin i glaset!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[YlvaP]
1/21/11, 1:51 PM
#19

Jag har börjat dricka vatten till maten för att minska ner på kalorier. Barnen och gubben dricker mjölk. Ibland dricker vi Pepsi Max till maten.

pyromanen
1/21/11, 6:58 PM
#20

Vatten 99 gångar av 100. Den sista 1 gång/100 blir det vin, öl eller läsk

Annons:
pyromanen
1/21/11, 7:01 PM
#21

Nej nu ljög jag nog… 1/100 är ju bra 3,5 gång om året. det stämmer inte. Det blir nog 6-8 gångar om året vin,öl eller läsk Skrattande

rebz
1/22/11, 4:13 PM
#22

Vi brukar ofta blanda till en såndär tetrapack med saft ifrån typ BOB eller Kiviks eller vad det ärGlad.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Bellie]
1/24/11, 11:19 PM
#23

vatten. cola eller vin om det finns

TacoBelle
1/25/11, 3:34 AM
#24

Till vardags dricker jag alltid vatten till maten och min dotter dricker mjölk. Är det fest så dricker jag helst cider eller coca cola.

Åsa
1/25/11, 10:33 AM
#25

# 11 Din svartvinbärsdricka låter spännande. Går det att få receptet på den?

[mingdie]
1/28/11, 10:35 PM
#26

Oftast blir det vin till maten men annars vatten. Vin förhöjer smaken på många rätter.

Lenas-bus
1/29/11, 2:52 PM
#27

Alltid vattenFlört

Annons:
Love-
2/2/11, 5:06 PM
#28

det är så olika bland annat: vatten, mjök, läsk, sodavatten, vin, öl med mera.

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Upp till toppen
Annons: