Annons:
Etikettmatprat
Läst 3663 ggr
Vosjes
2011-02-02 16:08

Vad är eran favoritmat?

Vad är eran favoritmaträtt? Eller helt enkelt en maträtt som du inte tröttnar på eller kan tänka dig äta igen. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Vosjes
2011-02-02 16:12
#1

Jag tycker om det mesta och jag har många favoritmaträtter!
Jag har nog ingen favoritmaträtt jag har många favoriter men en favorit som jag tyckt mycket om sedan första gången jag åt det är väl Spagetti Carbonara

Lite grillade grönsaker, något gott grillat kött och en god sås säger jag aldrig nej till heller  Oskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Honestyisdead
2011-02-02 17:39
#2

Kalops
Kötbullar, sås, potatis och lingon
Korvstroganoff
Svärmors tocke med sås

DesK
2011-02-02 17:47
#3

En lagom blodig grillad köttbit med hemgjort kryddsmör och en blandning av lök, broccoli, tomat och vitlök i foliepaket och till ska det vara ett gott rött vin och till efterrätt en espresso med en god mörk chokladbit  Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2011-02-02 18:06
#4

Min favorit är den maten en vän till mig lagar. Glad Hon är duktig, och maten smakar 99% av gångerna bra! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Elshira
2011-02-02 20:02
#5

Min egengjorda fruktsallad (som vi för övrigt brukar ha lite isbergssallad i med keso och nötter. Vi äter det som middag ibland och då blir det 3 RÅGADE djupa tallrikar haha!

Sedan makaroner med bacon och keldas crem freche med smak av paprika och chilli. En röra som bara är godare för varje gång.

Och taccos - med mycket guacamole!

Hakuna matata!

DesK
2011-02-02 20:10
#6

Elshira den där salladen låter jättegod, ska lägga den på minnet och göra den snart Tungan ute Hur kunde jag redan veta att taccos är en av dina favoriter Oskyldig Flört Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Elshira
2011-02-02 20:52
#7

#6 Vi brukar ha Inlagd persika, krossad annanas, äpple, banan, apelsin, (ev vindruvor om man tycker sig ha råd!) isbergssallad (dock inte för mycket så det blir beskt, krispsallat är säke godare men också dyrare). Hacka mandel och ha över, ganska mycket tycker jag - lite knaprigt och gott!

Och på en djup talrik så tar jag nog 3 stora skedar keso, blandar ut det ordentligt - Gluffsar sedan i mig med sked så fort som möjligt för att få hämta en gång till Cool

Vi brukar göra en STOOOR skål, och ha 1-2 dagar. Den försvinneer oroväckande snabbt kan jag säga…

Hakuna matata!

DesK
2011-02-02 21:14
#8

Det där låter som en riktigt härlig söndagsfrukost också Tungan ute Nu fick du mig att skratta åt mig själv. Jag var tvungen att läsa ditt inlägg 3 gånger innan jag såg att det första ska vara inlagd persika och inte paprika. Sallad är ju en sak men inlagd paprika tyckte jag lät lite häftigt Oskyldig Vaddå jag = blindstyre! Skäms

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Elshira
2011-02-02 21:38
#9

#8 haha! Skrattande

Hakuna matata!

fridaas
2011-02-02 21:52
#10

Oj favoritmat..jag har nog en massa olika rätter som jag gillar, men framför allt:

- mormors spaghetti och köttfärssås
- mormors hemmagjorda köttbullar och potatismos
- pepparstek med friterad klyftpotatis och pepparsås
- pappas isterband med potatismos

eller varför inte en "blodig" grillad köttbit med hemmagjord bearnesesås och potatis, lök, tomat, fetaost i foliepaket som fått grillas med köttet..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[YlvaP]
2011-02-02 21:54
#11

Grillad oxfilé, beasås och steak house-pommes som är friterade. Sååååå gott. Skrattande

pyromanen
2011-02-03 19:31
#12

Kallrökt lax på färkst ljust bröd t.ex. baguette med smör.  Inte snåla med laxen, gärna 3 skivor tjockt Tungan ute.

Solmogen ananas, ätas gärna i tropisk miljö

Färska räkor

Nyrökt sill, fortfarande varm, ätas gärna med fingrarna och ska vara fet så det rinner på fingrarna.

Riktigt god mörk chokladtårta

Skogshallon som mumsas direkt på hygget.

Jordgubbar med vispat grädde

Rådjursstek som min mamma gör den (inte minst såsen)

Honestyisdead
2011-02-03 20:16
#13

Ååh, jag glömde ju gravad lax, hovmästarsås och kokt potatis :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: