Annons:
Etikettmatprat
Läst 9410 ggr
[TrevorS]
2011-02-02 17:15

Vad äter du till raggmunkar?

Precis som rubriken lyder vad äter du till raggmunkar?

Annons:
Honestyisdead
2011-02-02 17:40
#1

Äter inte raggmunkar.. dåliga minnen sen skolan!

DesK
2011-02-02 17:41
#2

Jag äter helst rårörd lingonsylt eller hemgjord rönnbärssylt till både raggmunkar och rårakor. Sen är det alltid gott med lite bacon eller som vegetariskt alternativ aubergine stekt i skivor med salt. Just det salta bryter fint tycker jag Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2011-02-02 17:47
#3

#1. Jo skolan har förstört mycket när det gäller mat, fast det är inte riktigt samma sak att göra det själv. Skrattande

#2. Lingonsylt är supergott till.

Jag äter gärna dem som de är men ibland händer det att jag har på lite sirap.

[Tassy]
2011-02-02 18:33
#4

Rårörda lingon eller hemgjord lingonsylt (vill inte ha massa socker och äppelmos i lingonsylten!)

Vosjes
2011-02-02 19:57
#5

Till raggmunk äter jag gärna rårörda lingon och lite stekt fläsk eller bacon.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[TrevorS]
2011-02-02 20:21
#6

Va sugen jag blev på att göra lingonsylt nu. Flört

Annons:
Hustigern
2011-02-02 21:49
#7

Hemgjord lingonsylt! :)

Emaljoh4
2011-02-02 22:46
#8

Lingonsylt och fläsk

(Redigerat av Tassy. Snälla, tänk på de synskadade.)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

pyromanen
2011-02-03 18:31
#9

lingonsylt och fläsk. Gärna rårörda lingon.

Eftersom jag växte upp i Danmark utan skolmat tycker jag ni är några bortskämda typer som klagar på skolmaten Tyst

Emaljoh4
2011-02-03 18:57
#10

#9 Jag är uppväxt i Norge och där hade man ingen skolmat helller.

Har bott några år i Sverige. Och jag kan faktiskt säga: Skolmaten smakar faktiskt inte bra alltid! Visst, man ska inte klaga, men kan göra en snölykta av potatismosen (en kompakt sådan), vända tallriken upp och ner (Ja, jag har testat) och såserna stelnar till någon osmaklig sörja efter några minuter. Så - tycker inte jag att maten är särskilt aptitlig eller smakar särskilt gott.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

pyromanen
2011-02-03 19:23
#11

Håller med om att man med relativt enkla medel kunde göra mycket skolmat bättre. T.ex. så tycker jag skolan förstör potatisens rykte helt o alldeles. Och kokt potatis är ju inte så väldans avancerat eller dyrt att göra, så det borde vara möjligt att servera på varenda skola Glad.  Mina 3 ungar är inte så väldigt kräsna av sig, så de klagar sällan på skolmaten, men det händer. och när det är kokt potatis brukar dom komma ganska hungriga hem.

Emaljoh4
2011-02-03 20:15
#12

#11 Det förstår jag.. Glömde nämna potatisen också. Den var antingen överkokt, så den ramlade ihop när man skulle ta upp den-… Eller stenhård så man knappt kunde skala den eller äta ObestämdTungan ute

Nu äter jag dock på resturang varje dag, så jag ska verkligen inte klaga på skolmaten! Cool

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Elshira
2011-02-04 00:10
#13

Jag har aldrig smakat raggmunk faktiskt! xD

Och skolpotatisen… Våran kommer färdigskalade till skolan. När de sedan värms på och sedan ligger i pytsarna tills vi ska äta dom så är det som ett tjockt lager "hud" på dom. Det gör att man ändå får skala dom en gång till (till halva storleken…) om man ändå vågar sig på dem. Det är segt och smakar då INTE gott. Ja, skolan har verkligen förstört potatisen för mig…

Sedan har dom absolut inga kryddor alls i maten. Nog för att alla inte kan gilla het salsa och pepparsås, men NÅGON krydda måste de väll ändå kunna använda?!?! Ibland kan man inte ens tro de använder salt till maten. Och utan kryddor är de få "skolrätter" som är goda xD

Hakuna matata!

Annons:
[Tassy]
2011-02-04 00:12
#14

Jag älskar skolpotatis, trots att jag egentligen inte alls tycker om kokt potatis. Den bästa potatisen över huvud taget hittar ni på IKEAs restauranger enligt mig. Tungan ute

Upp till toppen
Annons: