Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 4891 ggr
[TrevorS]
2/13/11, 6:19 PM

Vegetarisk Sötsur Sås - RECEPT!

Efter många förfrågningar har jag äntligen lyckats knapra ihop ett perfekt recept!

Sötsur sås.

Annars brukar det vara kycklingfond i.

Annons:
Vosjes
2/13/11, 6:31 PM
#1

Intressant.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[TrevorS]
2/13/11, 10:22 PM
#2

Och billigt, räknade ut gjorde en stor sats av det och fick ut att det kostar cirka 1-2 kronor decilitern, det är mycket billigare än den köpta. Skrattande Måste erkänna lite godare också. Oskyldig

Vosjes
2/13/11, 10:29 PM
#3

Vad roligt! Den ska vi nog prova någon dag. Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/15/11, 8:54 AM
#4

Bra recept, som alltid när du är i farten TrevorS Skrattande Jag gör på liknande sätt, men tar sweet chilisås istället för ketchup och alltid äppelcider- och honungsvinäger.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2/15/11, 11:24 AM
#5

#3. det tycker jag.

#4. Det kan vara gott att mixa lite chili eller koka med lite torkad chili också. Jag brukar använda äppelcidervinäger det är det som jag oftast har hemma. Glad

HannaM
2/17/11, 6:20 PM
#6

Dum fråga förmodligen men vad finns det för sweetchili som inte är vegetarisk? Vad innehåller den i så fall?

Annons:
DesK
2/17/11, 6:23 PM
#7

#6 Inga frågor är dumma Glad Jag vet inte riktigt, men jag tror att det finns sånna här såser som innehåller exempelvis fish sauce och då är de ju inte strikt vegetariska.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

HannaM
2/17/11, 6:30 PM
#8

Verkar onödigt att ha det i… och den är ju inte vegetarisk alls då=) Varken strikt eller ostrikt..

[TrevorS]
2/17/11, 6:31 PM
#9

#6. Jag har varit med om att det varit i kycklingfond (vilket de oftast har i på thairestauranger eller i köpt, brukar stå buljong men inte alltid om det är kyckling eller grönsaker). Sedan kan de ibland ha i fiskgelatin istället för stärkelse, men det har jag nog bara sett på något impoterat.

[TrevorS]
2/17/11, 6:32 PM
#10

här är ett klassiskt recept:

Sötsur sås - thai (icke vegetarisk)

Upp till toppen
Annons: