Annons:
Etikettmatprat
Läst 7881 ggr
Vosjes
2011-02-04 21:48

Vart handlar ni?

I vilken affär handlar ni oftast eran mat?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Vosjes
2011-02-04 21:51
#1

Jag är uppväxt att man ska handla på ICA , ICA maxi och Vivo eller VI som det heter idag men sen jag har börjat handla min egen mat handlar vi mest på City Gross och sen går vi förbi en ICA affär för att köpa några produkter som är bättre pris och smak.

Ibland Lidl och i utlandet handlar jag oftast på Lidl - deras butiker i utlandet är mycket större och har större och bättre sortiment i utlandet och det är verkligen billigt om man jämför med Lidl här i Sverige.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2011-02-04 21:51
#2

City Gross  och Lidl Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[YlvaP]
2011-02-04 21:54
#3

Har inga såna butiker här på Åland. Handlar på min lokalbutik Hugo's heter den. Men när vi storhandlar så blir det på "Min" butik Kantarellen.

Vosjes
2011-02-04 21:58
#4

Intressant.
På Åland - Jag minns en jättegod pizzeria har jag för mig från min barndom där och självklart ett helt rum uppfyllt med smurfläsk - på den tiden den såldes i glasflaskor.

Vi brukade hyra en stuga på Åland och vara där under sommaren när jag var liten - måste hitta bilderna från den tiden. SkrattandeFörvånad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[YlvaP]
2011-02-04 22:00
#5

Den pizzerian finns nog inte kvar. Det är många som har slagits igen och öppnat på nytt och så vidare.

Vosjes
2011-02-04 22:03
#6

Den fanns kvar förra året men samma ägare vet jag inte och det spelar nog ingen roll då jag inte är speciellt intresserad av pizza längre… Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Honestyisdead
2011-02-04 22:04
#7

Maxi eller Coop. De ligger nära och är stora med bra utbud. De som bor utanför stan orkar inte handla i dessa jätteaffärer Tungan ute

Ibland Lidl då det ligger jäättenära och ibland netto då det ligger vid busshållsplatsen.

[YlvaP]
2011-02-04 22:07
#8

När vi är i Sverige och handlar så blir det Coop stormarknad i Gränby, Uppsala.

Emaljoh4
2011-02-04 23:15
#9

Jag brukar handla på Ica eller coop eller nåt, första bästa affär helt enkelt, hehehehe

Dock inte Lidl.. Jag är väldigt utseendefixerad när jag köper produkter, och det ska vara märke! Så lidl tilltalar inte mig särskilt mycket om man säger så Flört

Förpackning är viktig. Köper hellre nåt med snygg förpackning som är ett märke och är 10-20 kronor dyrare än typ eldorado Tungan ute

Dum konsument, jag vet Flört De tjänar pengar på såna som jag

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

storost
2011-02-04 23:15
#10

ICA, ÖoB, Willys och Lidl blir det.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Vosjes
2011-02-04 23:19
#11

#9
Jag måste erkänna att Lidls produkter har jättefina förpackningar och deras färdiga varor som typ asiatiska såser med m era är jättefräscha med jättefina förpackningar också.

Och så billigt är det inte på Lidl här i Sverige, därför undviker vi det för varje gång vi vart inne på Lidl kommer vi hem med EN kasse som kostade oss 2000 kronor Skrikandes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Tassy]
2011-02-04 23:28
#12

Då sambons mor jobbar på maxi och "hotar att göra honom arvslös" (OBS med ett stort lass humor och glimten i ögat!) så handlar vi givetvis mestadels på just maxi. Lägg där till att de har studentrabatt och bästa utbudet enligt oss, det gör ju inte saken sämre precis Skrattande

Frukt och grönt handlar vi i den mån vi kan på "grönsakshuset" som finns här i stan. Fräshaste jag nånsin smakat.

Jag är väldigt konservativ och vägrar sätta min fot på till exempel Lidl. Jag har inget vettigt skäl till detta beteende, mer än att jag är lite bäng i kolan då Cool. Jag har inget emot att andra handlar där, eller på andra ställen, utan det är bara en sån där fix idé jag har.

Emaljoh4
2011-02-05 10:42
#13

#11 Det kan vara fina förpackningar, men det är så många märken jag inte känner igen. Och då "ser jag ner" på dessa produkter Förvånad

VIll känna igen saker, haha

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Chestnut
2011-02-05 14:17
#14

Då vi tidigare bodde granne med Coop Forum blev det att vi mestadels handlade där. Nu när vi bor på vischan blir det vanligen Coop Extra, Ica Maxi eller Coop Forum.

ÖoB veckohandlar vi på (främst hygienprodukter och fredagsgodis) och ibland åker vi förbi willys eller Kvantum inne i stan.

Vår lokala butik är svindyr, 26:- + pant för en Pepsi Max Tyst Eller 24:- för en marabou 200 g. Vi har inte ens tittat på vad maten där kostar..

Med vänliga hälsningar
Chess

Emaljoh4
2011-02-05 14:19
#15

#14 Oj, det var dyrt! Obestämd För en marabou 200 g betalar vi 17-18 kr.

Har inte kollat läsken

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

MaMaMade
2011-02-05 21:46
#16

Coop el ICA i något av våra närsamhällen. Ibland COOP Forum i stan. Kollar erbjudanden i reklambladen varje vecka och väljer det som verkar ge mest. Har vi mer pengar och kan satsa på kött, fisk och fågel och COOP Forum har extrapriser kan det bära sig att köra de 5 milen för att bunkra upp i frysarna. Annars håller vi oss till närsamhället eller ICA-affären som jag går förbi till och från bussen till jobbet.

Vår lanthandel kör med ockerpriser och har mest Euroshopper och Eldorado-varor, gillar inte!

[cancan]
2011-02-06 17:06
#17

Blir ofta City Gross då det ligger vid jobb.. brukar passa på att handla innan jag kör hem från jobb..

ibland handlar jag på willys eller icabutiken i byn, om jag glömt något litet..

Elshira
2011-02-09 03:38
#18

Där jag bor har vi bara Ica så är inte mycket att välja på. Däremot om jag åker in till stan så tycker jag City Gross har ett bra utbud!

Inte så mycket billigare kanske (än andra stora kedjor som coop), men de har alltid det uppskurna köttet man vill ha, eller just det nybakade brödet man var sugen på. Sedan har de ju även en ganska stor del till djursaker och husartiklar vilket gör att man slipper springa in i en annan butik för att köpa vad det nu än må vara. Tycker de dock har billiga onyttigheter som läsk, glass, godis och så vidare (till min stora glädje!)

Mamma och resten av familjen handlar jämt på Coop, de är väll de billigaste kanske om man ska handla hem "standardsaker" som mjöl, pasta och allt annat som man alltid ska ha hemma. Men inget roligt utbud vill jag påstå. Är svårt att bli "inspirerad" till att göra något där.

Men ÖoB och även Rusta brukar jag kunna svänga förbi för att köpa billigt schampo och liknande, "bra att ha grejer" som förvaringsboxar hittas också där, lika väl som billig mat till viss del (ÖoB). Godis finns billigt på ÖoB, men brukar vara godare på Rusta - fortfarande till en billig peng!

Hakuna matata!

Vosjes
2011-02-09 04:00
#19

Jag tycker att City gross har bättre erbjudanden och utbud för oss jämfört med till exempel Coop. Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

SaraC
2011-02-11 23:31
#20

Vi planerar oftast i förväg när vi ska handla eller gör det när vi ändå är ute och åker eftersom vi bor längre ifrån butiker.

Vi storhandlar köttprodukter på City Gross varje månad, eftersom de har färskt butiksstyckat, mycket lokalt och bra priser. Händer att vi åker dit fler gånger än det också men butiken ligger några mil härifrån. Färskvaror och liknande handlar vi på Ica Maxi som ligger hyfsat nära oss, har bra priser och bra utbud och den underbara uppfinningen scanner. Ska vi bara ha en eller två saker och inte ändå är ute och åker blir det närmsta affären som är en liten Ica. Ibland kan det även bli ett annat Ica eller en Coop Konsum när vi bara ska ha lite.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[TrevorS]
2011-02-12 15:29
#21

Jag är oftast fattig och då handlar jag i 5-10 olika butiker för att få det billigaste, (har inget med snålhet att göra) Flört

[YlvaP]
2011-02-12 15:47
#22

Går du mellan butikerna då? För inte blir det så mycket billiagre om du måste åka en massa bil mellan ställerna.

Vosjes
2011-02-12 16:45
#23

Kanske ställerna ligger i princip brevid varandra? Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[YlvaP]
2011-02-12 18:08
#24

Njae inte 10 st men kanske 2-3. Flört

[TrevorS]
2011-02-12 18:32
#25

#22. Jag har inte ens körkort, bil eller cykel. Skrattande

Några ligger faktiskt på samma gata, sedan har vi två av samma butik fast den ena köper in fler och olika matvaror som ibland kan vara billigare i ena butiken än den andra. Annars brukar jag handla på:

Lidl
Willys
Netto
ICA
Hemköp (vi har två)
Coop
Asiatisk butik (minns en namnet)
Indisk butik (minns ej namnet på den heller)
ÖoB (mest kryddor)
Goodstore
Vegshop/Eko-store

Benmuskler får man. Tungan ute

[YlvaP]
2011-02-12 19:58
#26

#25 Vilket bra område om det finns så många butiker. Skrattande

[TrevorS]
2011-02-12 21:39
#27

#26. Alla ligger inte brevid varandra heller. Några av dem finns på nätet som Goodstore och Vegshop.

Annons:
Tarja
2011-02-26 03:04
#28

Här så handlas det mest på Willys Glad

Upp till toppen
Annons: