Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 4799 ggr
[YlvaP]
2011-02-07 18:43

Favoritköpebröd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket bröd är eran favorit av köpebröd. Mitt är Pågenlimpan.

Annons:
Vosjes
2011-02-07 19:09
#1

Jag gillar de flesta bröd som Pågen har faktist.
Men annars blir det ett lite mörkare formbröd som säljs på ICA - jätte gott faktist.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[YlvaP]
2011-02-07 19:13
#2

har aldrig fastnat för mörkt och sur bröd. Är uppväxt med ljus bröd.

DesK
2011-02-07 19:18
#3

Polarkakor, finskt surdegsbröd och Barsjabröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[YlvaP]
2011-02-07 19:23
#4

Åh Polarkakorna har jag ju totalt glömt bort. Flört

[cancan]
2011-02-07 19:24
#5

fröbröd, polarbröd och tunnbröd Glad

Vosjes
2011-02-07 20:30
#6

#2
I min uppväxt om man äter mörkt bröd, dricker vatten frivilligt och äter sallad då är man besatt av djävulen eller liknande. Flört

Jag älskar grövre bröd, vatten och sallad så jag har alltid vart ett litet djävuls-barn

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
[YlvaP]
2011-02-07 20:37
#7

Haha. Skrattande

DesK
2011-02-07 20:37
#8

Jag älskar grövre bröd, vatten och sallad så jag har alltid vart ett litet djävuls-barn

Nä nä inte är du nåt djävulsbarn men däremot har du nog en räv bakom varje öra Flört Oskyldig Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2011-02-07 20:40
#9

Men det är ju klart!
Vosjes betyder ju små rävar (bebis rävar) Flört Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

pyromanen
2011-02-07 21:36
#10

Är nog lite som vosjes. Av köpebröd gillar jag bäst pumpernickel (små runda svindyra men innerligt goda, det vattnas i munnen bara jag tänker på domTungan ute) och finskt eller estniskt rågbröd (nytt så det inte blivit dammigt torrt än) och så gillar jag såna långa baguetter de bakar inne på ica (bakeoff) så de är färska.

Alla sorters limpor, polarkakor mm (100 sorter o formar) betraktar jag som mer eller mindre sötat svampig bukfylla Skäms.

Smaken är som baken Skrattande

majkatt
2011-02-07 21:40
#11

nybakta frallor från ICA det ä gött de, annars blir det roast ´n toast älskar rostat bröd

storost
2011-02-07 22:58
#12

Tidigare köpte jag ibland ciabatta och en grov variant av ciabatta från ica.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MaMaMade
2011-02-07 23:36
#13

Försöker att inte äta så mycket bröd men ibland slinker det ner en av Sonens "Längtan". Det finns en finsk potatislimpa som är supergod men även superdyr så det var år sedan jag åt en sådan. Leksandsbröd har kommit med ett surdegsknäcke som inte är så dumt, gottigott med rilette och  rödbetssallad på!

Blir mest Finn Crisp och varm macka gjord på tortilla-bröd annars.

Annons:
Elshira
2011-02-09 03:15
#14

Jag gillar pågens "Äntligen", väldgt saftigt och gott. Annars så är tunnbrödet "Sarek" riktigt gott om man lyckas köpa det samma dag som det kommer till butiken - segt och GOTT!

Pågens roast and toast är också väldigt gott till just rostat eller om man gör varma mackor, Men det är nog mest för att jag älskar vallmon! annars blir pågen Äntligen väldigt god rostad den med, knaprig på utsidan och seg på insidan. Men en ett ljust riktigt mjukt bröd (kommer inte ihåg vad de kallas) som skärs i tjocka skivor är också gott att rosta!

Men jag köper ganska sällan bröd faktiskt. Jag brukar alltid ha rågrut eller knäckebröd hemma som "mellanmål" ibland. Eftersom jag är den enda som äter bröd så är det ju bra eftersom det inte hinner bli gammalt.

Men ska jag köpa bröd bara för att det är gott så brukar det bli något surdegsbröd som är bakat i butiken! Grekiskt eller vad det nu brukar vara.

Hakuna matata!

Upp till toppen
Annons: