Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4909 ggr
Emaljoh4
2/7/11, 8:23 PM

OT. Allmän prattråd

Tänkte att vi kanske kunde skaffa en chatttråd typ? I den här tråden . Glad

Man kan snacka om allt möjligt, mellan jord och plutoN. Glad

Jag börjar med en fråga bara för att komma igång att snacka om nåt.

Vad har ni haft för er idag?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Vosjes
2/7/11, 8:33 PM
#1

Jag har bakat pizza, rastat hunden, gosat med katterna och illern
spelat datorspel och vart inne på iFokus hela dagen Flört

Föresten heter det inte Pluto längre, efter att de upptäkte att Pluto inte är en planet och tillhör inte vårat solsystem (om jag minns rätt) heter den Pluton eller någonting sånt.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/7/11, 8:33 PM
#2

Trevlig idé Glad

Jag har bakat bullar, lagat mat, varit ute med hundarna, fixat med foton och skrivit på en artikel.

Vad har ni haft för er?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2/7/11, 8:38 PM
#3

Dess, vad bakar du för bullar? Vanilj kanel eller annat?
Om de inte är kanel bullar får du skicka några till mig!

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[YlvaP]
2/7/11, 8:39 PM
#4

Jag har sjuka barn hemma och har varit hemma sen i torsdags. Det verkar inte ta slut. Jag själv börjar bli sjuk. Det är väl bara nån dag till innnan jag får feber jag med. Om jag skall följa barnens mönster.

Vosjes
2/7/11, 8:42 PM
#5

Oj, oj det är aldrig kul att vara sjuk ni får krya på er!

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/7/11, 8:43 PM
#6

Sophia jag bakade en plåt vaniljbullar och en plåt med kanelbullar. Ska jag skicka några vaniljbullar till dig med brödbandet? Flört

YlpaP usch vad jobbigt för dig - hoppas att du inte blir sjuk och att ungarna kryar på sig snart.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[YlvaP]
2/7/11, 8:43 PM
#7

tack. Det har varit en långdragen influensa/förkylning. Går sånt här just nu sa dom på HC.

Emaljoh4
2/7/11, 8:44 PM
#8

#2 Åh, bullar är så gott!! Skrattande Tyvärr tycker jag bullar blir rätt snabbt torra Rynkar på näsan Vet du hur man ka nmotverka det!

#4 Krya på dig!!

#1 Har ändrat Flört

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2/7/11, 8:50 PM
#9

#8 Bullar ska frysas så snart de har kallnat. Jag brukar oftast ha i en burk Kesella, vilket också hjälper till så att de inte blir så torra. Idag gjorde jag kalljästa bullar med grädde som degspad Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/7/11, 8:53 PM
#10

#9 Kesella, det var så det var! SkrattandeSkrattande Har haft det en gång förut, när jag bakade saffransbullar. De bästa saffransbullarna jag någonsinn har smakat.  Skrattande brukar inte gilla så mycket annars.

Kalljästa bullar? Vad i hela friden är det?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
2/7/11, 8:53 PM
#11

#6 Det värsta är att jag blir sjuk när dom blir friska. Obestämd

Tur att mannen kommer hem imorgon så kan han sköta barnen.

Vosjes
2/7/11, 9:00 PM
#12

Hihi brödbandet. Skrattande

Nej det är aldrig kul när sjukan går runt - i min familj var vi 6 plus kompisar med mera så vi var väl en 20 stycken som alltid träffades och när dessa vintersjukor gick så kom dom i cirklar, när en blev frisk blev den andra sjuk och så fortsatte det så - jättejobbigt Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/7/11, 9:06 PM
#13

Emaljoh4 med kalljästa bullar menar jag att jag inte värmer degspadet utan tar det direkt från kylen och låter degen jäsa länge.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Emaljoh4
2/8/11, 8:20 AM
#14

#13 Jaså. Glad Blir det nån annorlunda koncistens eller nåt?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2/8/11, 8:45 AM
#15

Lite annorlunda men det blir mer och bättre smak Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/8/11, 2:44 PM
#16

#15 Kanske värt att testa någon gång! Glad Hur länge ska det jäsa då?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2/8/11, 3:45 PM
#17

Ja det är det. Jag ska försöka sammanställa ett recept, men cirka 2 timmar i första jäsningen och sen när bullarna är formade och klara cirka 20 - 30 minuter.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2/8/11, 3:53 PM
#18

Idag sitter jag och deppar med huvudvärk och allt och jobbar på min hemsida/blogg.

Tror att jag ska försöka få sambon att sköta om hemmet idag medans jag ligger i sängen framför TV ihop med min bärbara dator och hund. ObestämdOskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vosjes
2/8/11, 3:54 PM
#19

Föresten!
Din mat i Västerhaninge har de super goda hasselnöts glassar för endast 10 sek för ett helt paket!

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/8/11, 4:17 PM
#20

#17 Åh, gör det! Skrattande Så kan jag testa baka, haha!

#18 Vilket sammanträffande! Flört Jag ligger också i sängen med hunden bredvid mig + datorn . GladHar dock aldrig förstått varför man kollar på tv samtidigt! Förvånad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Vosjes
2/8/11, 4:30 PM
#21

Jag tittar inte på TV samtidigt - jag har den bara på Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vosjes
2/8/11, 4:35 PM
#22

Det känns som att jag har frigolit i hjärnan just nu - jag får inte fram några idéer över huvud taget jag försöker nu fixa till designen på min hemsida/blogg men ingenting kommer fram.

Kanske ni vill hjälpa mig? Glad

Titta in på www.sophia.webb.se och kom gärna med förslag vad som ska ändras för att det ska se bättre ut - och så får ni lära känna mig lite bättre samtidigt.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/8/11, 4:57 PM
#23

Tycker att din sajt ser fin ut med fina bilder. Möjligen har du lite för många bilder med mer eller mindre uppifrånperspektiv, men det är ju självklart en smaksak. Sen så saknar jag lite länkar Oskyldig Flört Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2/8/11, 5:34 PM
#24

Jag måste ta en fotodag så jag kan få till lite bra bilder jag har bara tagit några gamla bilder som jag hittade för att fylla ut lite.

Eftersom jag mest hittade "avlånga" bilder blev det helt enkelt sånna på alla presentationer för att det skulle bli enhetligt.

Jag ska fixa länkar och jag tänkte länka hit till matlust men jag måste fixa det senare Oskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/8/11, 6:19 PM
#25

Emaljoh4 nu har jag lagt in ett recept på kalljästa bullar inne på Matbröd Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/8/11, 6:21 PM
#26

#25 Ska kolla där!! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emaljoh4
2/8/11, 6:22 PM
#27

Är det någon som har varit i Lissabon? Jag vill åka dit.. Skulle varit kul med lite info!Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Vosjes
2/8/11, 6:39 PM
#28

Jag har inte vart där - än.
Lite lustigt faktist då min sambo och jag har tänkt oss att flytta till Lissabon i framtiden.

Portugal, Grekland, Spanien eller Thailand Oskyldig

Jag ska fråga min farmor, hon har vart en hel del i Lissabon och hon säger att det är underbart där.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/8/11, 6:46 PM
#29

Jag har varit där för väldans längesen och vad jag minns var att det fanns mycket god mat Tungan ute Många fina platser att titta på, men det var mycket backigt och rätt blåsigt. I vilket fall är Portugal värt en resa Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/8/11, 7:21 PM
#30

#28 Fråga gärna Glad

#29 vilken årstid var du där?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2/8/11, 7:42 PM
#31

På sommarlovet

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/8/11, 7:48 PM
#32

#31 Okej. Glad var det varmt då?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

DesK
2/8/11, 8:08 PM
#33

Ja varmt men blåsigt

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/8/11, 8:15 PM
#34

#33 Okej. Glad Funderar på att åka på hösten/vintern, har du nån aning om hur många grader det brukar vara då?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
DesK
2/8/11, 8:24 PM
#35

Vintrarna är ju betydligt mildare än vi är vana vid här sådär mellan + 5-15 grader hösten börjar senare än här och våren tidigare. Varför vill du åka just dit?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emaljoh4
2/8/11, 8:37 PM
#36

#34 Jaså Rynkar på näsan Hade hoppats på lite varmare. Men 15+ är ju ändå helt okej. Glad

Jag och en vän har tänkt åka dit. Glad Kanske bäst att åka lite på sensommaren eller nåt

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
2/8/11, 10:12 PM
#37

#23
Vad har du tänkt dig att jag ska lägga till för länkar då?
Jag har lagt till Matlust nu men frågan är om länken fungerar Oskyldig

LÄNKARNA

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vosjes
2/10/11, 7:22 PM
#38

Jag sitter och spelar datorspel med enorm kvinno-månads-värk. Obestämd

Här på matlust var det dött idag måste hitta på någonting för att få fart på er Flört

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/10/11, 10:04 PM
#39

#38 Ajdå, ibland funderar jag på att könsoperera mig. Jag hatar kvinnliga besvär alltså, hahaha! Men det är aldrig fel att ha liite besvär när det är simning på idrotten för min del Flört

hahah!

Men visst är det mysigt att bara ta hand om sig själv då!? Det känns så mycket bättre då. Speciellt att spela teve/ dataspel och äta nåt gott! Skrattande Brukar spela krigsspel med brorsan på teven, hahaha!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[YlvaP]
2/10/11, 10:19 PM
#40

Nu befinner jag mig i Sverige och har just nattat barnen.

Vosjes
2/10/11, 10:24 PM
#41

Jo det är jättejobbigt - jag får sån otroligt värk och allt man kan tänka sig men nu har jag ätit minipiller i lite över året och inte haft besvär på länge först för några dagar sen när värken röt igenom hela kroppen men som tur är har jag ett gäng underbara djur och en pojkvän som tar väl hand om mig samt en stor teve och en laptop så jag slipper lämna sängen Tungan ute

Jag gick aldrig på idrotten i skolan mest för att jag blev förbjuden av min gamla galna idrottslärare haha, gamla goda minnen.

Jag har suttit och spelat Silkroad Online hela dagen på datorn (ett spel som vi faktist jobbar på att öppna själv för pengar och skoj skull) och Resident Evil 5 på ps3 det ända jag saknar är dessa nya cottage cheese grejerna som kommer ut vecka 36 och kanske en pizza eller två. Oskyldig

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Emaljoh4
2/10/11, 10:28 PM
#42

#41 Haha! Tungan ute

Din idrottslärare bah "Du får inte vara med på idrotten, du har PMS och jag vill inte att några kvinnliga slagsmål under lektiontid".

Idrottslärare är konstiga, alldeles för många tyvärr! FörvånadFörvånad Sen finns det säkert bra också, men de jag har haft har varit mindre bra i alla fall, hehehe!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
2/10/11, 10:37 PM
#43

Jag har bara upplevt dåliga idrottslärare dels blev jag utkastad och hotad till livet av min sista idrottslärare i grunskolan på gymnasiet hade vi inte idrott i alla fall vad jag vet - eller jo det hade vi men vi blev sponsrade med ett gymkort om vi ville ha idrott så fick vi gå frivilligt.

Näe jag PMar dig om min senaste konversation med idrottsläraren - vill ju inte ge dåligt inflytande här på sajten Tungan ute

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/10/11, 10:43 PM
#44

#43 Tråkigt att lärare förstår så mycket ibland alltså! Rynkar på näsan

Hehe, gör det . Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
2/10/11, 10:51 PM
#45

Du har fått mail på iFokus och ett tips är att aktivera sajten så vi Medarbetare och värdar kan kontakta dig lättare.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/10/11, 10:59 PM
#46

#45 jag är lite rädd för att ha sajten aktiverad Rynkar på näsan

tänk om någon jag känner läser där.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
2/10/11, 11:02 PM
#47

Om du tycker att det är obekvämt att folk vet vem du är behöver du inte ha någon presentation eller utge personlig information men det är upp till var och en att göra vad som känns bekvämt. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/10/11, 11:13 PM
#48

#47 Det är sant… Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Vosjes
2/10/11, 11:17 PM
#49

Jag la märke till att du har en Sheltie på bilden - åh vad söt den är!
Jag har älskat Shelties sen första gången jag såg en otroligt söta hundar Kyss

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/10/11, 11:21 PM
#50

#49 Hhihi Glad Håller med, superfina hundar! Cool

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
2/10/11, 11:27 PM
#51

Hade jag inte bestämt att min nästa hund ska bli en brindle akita skulle jag nog skaffat mig en Sheltie de ser ju ut som små rävar som valpar!! Skrattande

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Emaljoh4
2/10/11, 11:29 PM
#52

#51 Hehehe! Tungan uteTungan ute De kan se lite ut som rävar också som vuxna. Är lite orolig när jag är ute med vovven, tänk om nån blind idiot inte ser skillnad på min hund och en räv och så blir hon skjuten Rynkar på näsan

Nej, nu ska jag gå och lägga mig! ahhaa, kan inte sitta här och dega, börjar 08.15 imorgon. Sov dock mellan 18-20.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Vosjes
2/10/11, 11:32 PM
#53

Det är sant - folk tar ju fel på en Siberian husky och tror att det är en varg så varför inte tro att en Sheltie är en räv? Lustigt och sorgligt.

Gå och lägg dig du och sov gott. Glad

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

DesK
2/11/11, 10:48 AM
#54

Oj här har ni haft trevligt Skrattande

#51 nä nä nä nu håller vi oss till Akita du och jag Flört Oskyldig Tyst

Sheltie är jättesöta och mycket trevliga, min Dobermann hade 2 Sheltiekompisar när hon var ung Glad

Här har det snöat rikligt, tack och lov har vi snöslunga men det lär ändå bli lite handskottande här idag. Hundarna tycker i alla fall att det är mysigt med allt det vita och mjuka Skrattande Kanske får jag till nåt foto på dem i snön idag.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2/11/11, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Ja det är klart att vi håller oss till Akita, jag har ju redan valt uppfödare och allt Flört

Här har det snöat som tusan också, det går knappt att gå ut då de inte plogat än - stackars min pappa som sitter där handikappad i foten och snö upp till knäna kanske ska vi åka dit idag och skotta snö.

Vi har vart ute med min bror, hans flickvän och kompis ihop med våra hundar och han har ju ingen aning om vad det innebär att dressera en hund så jag kommer hjälpa honom lite tills han kan gå på en kurs.

Jag hade nog tagit en hel del foton men det är snöstorm här så bilderna blir bara vita men jag kan bjuda på en bild jag precis fick av min väninna Jasmina.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
Upp till toppen
Annons: