Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3898 ggr
Vosjes
2/24/11, 1:51 PM

OFF TOPIC - Jag älskar mina djur men...

Jag börjar bli riktigt trött på att ligga vaken hela natten med ett gäng klor i ryggen - eller benet.

Stänger vi ut henne får hon igång de andra djuren så båda katterna går runt och gråt-jamar som de gör när jag är borta för länge och kraffsar på dörren, till sists väcker de illern och han börjar kraffsa och sucka vid dörren tillsammans med katterna.

Sambon blir trött på dom och öppnar, sen får jag en katt som kryper under täcket och eventuellt under tröjan och spinnder högt och trampar med klorna sen har vi en till katt som sitter bakom en kudde och spinner så högt att han väcker grannen, sen har vi en iller som ligger och rullar och stryker sig medan han ligger ner på oss, över oss och till sist har vi en hund som lägger sig på rygg mellan oss och börjar prata skrika grymta yla pussas och mycket mer, sen när äntligen alla sover - så börjar Degun och vill ha uppmärksamhet med att ringa i klockan…

Det är inte lätt att ha djur och de är alldeles för underbara för att man ska bli sur på dom Skrikandes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
DesK
2/24/11, 2:16 PM
#1

Ha ha du har det inte lätt! Tänk på vad djuren säger till varandra när du inte hör Flört Skrattande Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Vosjes
2/24/11, 3:56 PM
#2

Nej jag tycker att de ska respektera mig lite faktist, jag städar och sköter om dom och inte ens sova får jag göra Flört

Jobbigt dock , ena kissen går och kissar sönder alla lådor om dom är rena för att de ska lukta honom - andra katten sätter sig och protest bajsar på golvet om dom är smutsiga Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Wera]
2/25/11, 5:03 PM
#3

Ja det kan vara riktigt jobbigt…
Jag och min pojkvän trängs i min 120 säng tillsammans med min hund som helst ska ligga mellan oss eller bredvid oss, om vi lägger han vid fötterna ska han gärna sträcka ut sig så att jag inte får plats med mina fötter och sen kommer han krypandes allt längre upp Tungan ute
Så inatt fick han faktiskt sova i sin korg med en filt som jag la bredvid sängen, då funkade det och han höll sig kvar där tills vi vakna! Glad

Sen har vi mina kaniner i rummet bredvid som krafsar och river i tidningarna, stampar och har sig Tungan ute Men de tystnar till slut.

Vosjes
2/25/11, 5:22 PM
#4

Vi är två människor som delar en 160 säng med två stora katter en iller och en schäferblandis, förr var det även en samojed som tyvärr inte bor här längre Gråter

Innan jag hade katt och iller fick jag trängas med en husky, karelare och en samojed och på den tiden hade jag en enkelsäng Skrikandes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Wera]
2/25/11, 5:32 PM
#5

#4 Om jag var du skulle jag slänga ner hundarna på golvet haha! I alla fall när dom är så stora Tungan ute min vovve är en nakenhund på 5 kilo haha Glad

Vosjes
2/25/11, 6:06 PM
#6

#5
Haha försök gärna, då lägger sig ena hunden mot väggen och knuffar ut dig mot kanten medans de andra två står och skäller på golvet tills man säger varsogod upp i sängen igen.

Jag tycker om stora hundar och de höll mig varm i mitt rum som var -17 grader på nätterna. Flört

Just nu har vi endast en schäferblandis till hund men till nästa år planerar vi en Akita valp.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
[Wera]
2/25/11, 7:41 PM
#7

#6 Åh, akita är fina! :)

Ja det är ju sant, djur värmer verkligen en! Min nakenhund blir som ett element, jätte skön och varm mot en :) lika så hans son (som min svärmor har) ^^,

Vosjes
2/25/11, 8:15 PM
#8

#7
Jo akitor är riktigt tjusiga synd att jag måste vänta så länge tills jag får min egen lilla pälsboll.

Vad har du för nakenhund?

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Wera]
2/25/11, 9:38 PM
#9

#8 Chinese crested, blandis med shih-tzu (50/50) men han är naken :) hans kullsyskon blev dock fullt pälsade.

Vosjes
2/25/11, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Chinese crested föds ju även håriga dvs Powder puff (?) men oj vad söt han är! Skrattande

Bifogar bild på min lilla råtta - Alexa men till vardags Lexi

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Wera]
2/25/11, 11:47 PM
#11

#10 Ja precis det gör dom :) Hans ena son är lika naken som honom, hans andre son är bara lite naken xD och hans tredje son samt dotter är helt långhåriga precis som deras mor som är malteser av något slag.
Han tackar så mkt hehe ^^,

Vilken charming :)

Upp till toppen
Annons: