Annons:
Etiketterrådtips
Läst 3252 ggr
examynia
2011-02-14 21:20

tips på 3-rätters

Hej..

jag är ny just i detta forumet men jag älskar att laga mat! Glad gillar inte så mycket att äta själv men älskar att laga till andra som tycker att det är gott.. nu till det jag ville få fram..

jag funderar på att bjuda hem några vänner på en 3-rätters middag. jag letar på nätet efter lite tips men mycket är så invecklat å ska vara så konstiga å dyra ingredienser i så det jag undrar är om någon har tips på vad man kan bjuda på för 3-rätters som är enkelt men samtidigt gott å utan att det ska behöva vara i oxfiléens prisklass, älskar att laga allt å även desserter, så alla tips är välkommna..Glad

Annons:
KimE
2011-02-14 22:21
#1

Rostbiff eller liknande stek i ugn, alternativt. grytstek eller tjälknöl. med rotsakslåda eller klyftpotatis.

DesK
2011-02-15 09:32
#2

Hej och välkommen hit! Glad

Att laga trerätters middag är alltid lika roligt, men man gör det alltför sällan. Här är några förslag, välj en ur varje grupp. Tänk på att om gästerna äter allt är det bra om man har olika typer av huvudingredienser i förrätten och huvudrätten, exempelvis om du har fisk till förrätten så ta kött eller fågel till huvudrätten.

Förrätter: Hemgravad lax, skaldjursröra, skinkrullar, soppa

Huvudrätter: Köttgryta, skinkstek, helstekt kyckling, fiskgratäng

Efterrätt: Hemgjord glass, choklad- eller citronmousse, äppelkaka med vaniljsås, mascarponemousse med bär

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

examynia
2011-02-15 11:04
#3

tack så mycket, jadå mina vänner äter allt, förutom pojkvännen som är allergisk mot gluten, men det brukar va väldigt lätt att byta ut mjöl och så vidare om det skulle förekomma något, så tack.. Glad

Upp till toppen
Annons: