Menyer, matsedlar & middagstips

Billiga recept

2017-06-22 08:12 #0 av: Kasp

Dela gärna med er av era absolut billigaste recept, helst nyttiga (inte pannkaka eller blodpudding ex)

Anmäl
2017-06-22 08:20 #1 av: DesK

Så här års kan man frossa i billig färskpotatis, koka den varsamt och ät med hemgjort kryddsmör eller någon god röra. Likadant kan man göra med vitkål.

http://matlust.ifokus.se/articles/4d713dcfb9cb46222d054196-palagg-och-roror?articles-1

Désirée

Anmäl
2017-06-22 08:56 #2 av: strutter

Havregrynsgröt. Gott, billigt, nyttigt.

Anmäl
2017-06-22 10:14 #3 av: JazzBass

Ärtsoppa och diverse böngrytor. Tar lite tid att göra med blötläggning och långkok, men gott och billigt är det ändå. Vill man ha i kött så är det de billiga styckdetaljerna som funkar bäst, bara de får koka länge, och färs funkar också. 

Coleslaw är jättebilligt och supergott tilltugg till mycket. Består av morot, vitkål och majonnäs, helst hemgjord så blir det allra billigast. Majonnäs är inte ohälsosamt utan endast kaloririkt, och kalorier behöver vi för att leva. Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2017-06-22 18:23 #4 av: Fransu

Soppor brukar bli billigt. Göra storkok och frysa in är perfekt.

Anmäl
2017-06-23 23:16 #5 av: Kasp

2 äter redan havregrynsgröt till frukost och ofta till mellanmål också. ;)

3 ärtor, bönor och linser äter jag mycket, det är gott. Vill du ge recept?

4 recept? Äter inte mjölkprodukter.

Anmäl
2017-06-24 09:02 #6 av: -Aida-

Äggröra, typ två-tre ägg,  lite dryck av vad du nu dricker exempelvis havredryck eller risdryck, blanda i grönsaker, kanske lite lök, vad du nu gillar, stek på låg värme i stekpannan, rör om,  salt, peppar.
Stek på klyftpotati i ugnen.
Klart.

Anmäl
2017-06-25 09:03 #7 av: Kasp

6: ägg älskar jag så det låter gott. Tack! Skulle bli glad av massor av recept.

Anmäl
2017-06-29 12:38 #8 av: Effie

Jag hade en gang en kokbok som hette Sparas kokbok. Går säkert att kolla på bibliotek, om du tycker den verkar intressant, och den finns på antikvariat.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.