Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1043 ggr
[Tuulikki]
5/22/17, 2:02 PM

Vad kan jag laga av detta?

Jag orkar verkligen inte handla idag så jag tog upp lite vegofärs från frysen helt utan att veta vad jag ska ha det till. Skulle jag kunna slänga ihop något gott av färsen och vita bönor i tomatsås? Funkar ris till?

Kanske är dumma frågor men jag lagar verkligen aldrig mat själv😞Vill överraska sambon med mat på bordet när han kommer hem för en gångs skull.

Annons:
tlover
5/22/17, 2:27 PM
#1

Hacka ev en lök till och krydda med cayennepeppar, spiskummin, koriander, basilika,,paprikapulver och lite kanel så har du en mexikansk gryta till resten

l'm back

[Tuulikki]
5/22/17, 3:10 PM
#2

#1 Och bara låta allt puttra en stund?🙂

tlover
5/22/17, 3:16 PM
#3

Fräs först löken och, färsen och kryddorna. Sen så häller du på bönorna/tomatsåsen och ev buljong om du inte saltar på slutet då. Sen låter du det puttra men det behöver inte puttra länge så det kan du göra först efter att du satt på riset

l'm back

[Tuulikki]
5/22/17, 3:26 PM
#4

#3 Toppen, då förstod jag rätt. Tack!

Halvdansken
5/22/17, 10:45 PM
#5

Var bara säker på att sambon gillar koriander.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Tuulikki]
5/23/17, 11:54 AM
#6

Han skulle tydligen iväg hipp som happ igår så jag gick till mamma för sällskap istället och åt lite kvällsmackor där🙂
Får laga maten idag istället och då kan han vara med och bestämma vad som ska vara i. Oftast är det jag som sätter stopp för hans smaksättningsidéer🤐

Annons:
Upp till toppen
Annons: