Annons:
Etikettmatprat
Läst 1545 ggr
Jungfru82
2017-02-17 13:50

Mager god och bra mat

Går så lätt upp i vikt och är jättesötsugen..någon som har tips på bra mager och god mat som ska vara lätt att göra?

Annons:
Niklas
2017-02-17 13:54
#1

Jag rekommenderar att du försöker göra dig av med sötsuget. För mig har Kromtabletter fungerat bra. De finns på Apoteket.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anonym
Anonym
2017-02-17 14:16
#2

Mager mat/light mat gör att man inte håller sig mätt särskilt länge! Bättre att skippa såna matvaror och äta proteinrik mat som t.ex ägg, bönor, kyckling och fisk. Sallad och grönsaker till det. Undvik potatis och bröd eller minska ner på det. Är man mätt så brukar man inte vara sötsugen! Kromtabletter är ju också värt att prova! 🙂

kalindas
2017-02-17 14:19
#3

Titta lyssna och lär. Man blir inte av med sötsug eller går ner i vikt av mager mat och lightprodukter. Det blir man av att äta gott och nyttigt. 🙂
Gå gärna in på kolhydrater i fokus och fråga dem om bra tips.

/Elisa

Maria
2017-02-17 14:25
#4

Att woka grönsaker och rotfrukter av olika sorter är oslagbart tycker jag och så himla gott och enkelt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
2017-02-17 15:33
#5

#3 Bra video! Jag har visst börjat äta LCHF utan att veta om att mina nya kostval följde just LCHF. Kanske ska kika in hos Kolhydrater jag också verkar det som. 😃


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

OlgaMaria
2017-02-18 09:01
#6

Jag rekommenderar också att testa LCHF.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
2017-02-18 09:07
#7

Tips på bra och lättlagad mat kan jag ge. Men inte "mager" för det tycker jag är dumt :) Äggrätter - omelett, äggröra, kokta ägg osv Sallader - gör en bas och addera tonfisk/kyckling/ost/avokado/ägg. Häll på olivolja och citronsaft. Laga någon god middag men ersätt pasta/ris/potatis med kokt blomkål/broccoli eller stekt vitkål t ex. Man kan hyvla zucchini och koka lite lätt och ha istället för pasta. Fet yoghurt med bär från frysen och lite nötter. Eller bär med grädde om du vill ha fika eller är akut sötsugen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: