Annons:
Etiketterrådtips
Läst 749 ggr
doodz
2017-01-25 18:42

Söker tips på maträtter!

Min bror, en kompis och jag brukar ibland träffas och laga mat ihop (det är verkligen superkul!), och på lördag är det dags igen! Sist var det min bror som fick använda sin fantasi och letade upp ett recept på veganska bönburgare med guacamole, gudagott! Denna gången är det min tur att komma på vad vi ska laga, men jag har verkligen idétorka, så tänkte höra om det finns någon här som har några festliga förslag på kul mat, gärna lite avancerad! 🙂 Gör heller inget om det är mat som tar en stund att laga! 
Jag är lite sugen på att göra något orientaliskt, gärna med mycket kryddor, men alla förslag är varmt välkomna! (obsobs, vegetarianer! 😃)

Annons:
DesK
2017-01-25 19:16
#1

Varför inte göra några exklusiva burgare på Oumph, med massor av goda tillbehör, som t ex picklad rödlök, saltad citron eller lime, någon god röra, kanske en hoummus på gröna ärter mm

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Soligajag1
2017-01-25 19:39
#2

Hejsan "doodz" 🙂 

Här har jag tillagat biffar av kikärtor , morötter , lök, broccoli , 1 ägg för att binda , Du hade tillagat biffar av guacamole o bönor . Kan tro det va gott , , 

Dessa gjorde jag såhär : 

Koka morötter , kikärtor mjuka, broccolin för sig, ( koka )för den blir så mjuk fort.  

löken hackade jag i en matberedare , ( kan göras för hand med) 

Mosa alla grönsaker tillsammans, ha i ägget , blanda i ströbröd + kryddor , jag hade i färsk persilja med ( hackade det smått) , stek biffarna i en stekpanna eller i ugnen i en ugnsplåt med olja eller margarin . 

vänd gärna dem några ggr .  

Till biffarna hade jag bulgur och en sallad , ( salladen består av gröna oliver, gurka , paprika , ruccola + 2 olika dressingar = olivolja , färsk citron, salt o örtkrydda . turkisk yoghurt , färsk citron, salt o örtkrydda.  

Hoppas det smakar! Kram 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: