Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1136 ggr
[something_good]1
1/15/17, 11:45 AM

Dricka i en vecka?

går det bra att enbart dricka i en vecka?

till exempel bara mjölk/apelsinjuice osv, ingen mat.

Annons:
DesK
1/15/17, 11:52 AM
#1

Det går, men är nog inte att rekommendera. Varför vill du enbart dricka i en vecka?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[something_good]1
1/15/17, 12:05 PM
#2

#1 har inga pengar typ haha…

men har apelsinjuice och mjölk.. te och vatten

men sen ville jag också "rensa" mig och kanske gå ner lite på köpet, även om jag lär gå upp allt direkt sen efter.. är normalviktig dock

Scorpio97
1/15/17, 12:08 PM
#3

Varför vill du göra det?

Vissa vattenfastar och dricker då endast vatten under en viss period. Andra fastar, men på ett annat sätt (dricker buljong, fruktjuicer, äta vissa saker men väldigt lite eller liknande). Sen är det svårt att veta om det fungerar bra för just dig. För det är olika hur man mår under/efter en fasta. Vissa mår jättedåligt och blir bara trötta, hungriga och irriterande medan andra mår jättebra. 

Om du bestämmer dig för att göra det så tänk på att få i dig salt, annars kommer du förmodligen bli väldigt trött och få huvudvärk (vilket dock kan hända ändå, men vad jag har förstått det så beror det ofta på saltbrist). När det gäller en längre tid skulle jag nog även rekommendera vitamintillskott. 

Är man underviktig, riskerar näringsbrist, har risk för ätstörningar/ätstört beteende eller liknande bör man dock låta bli att fasta.


//Jessie

[something_good]1
1/15/17, 1:05 PM
#4

#3 det står ju i inlägg #2 ?

Scorpio97
1/15/17, 1:34 PM
#5

#4 När jag började skriva mitt inlägg var inte inlägg #2 där, eftersom jag började skriva innan du publicerade ditt. Det blir så ibland (ett tips är att kolla vilken tid inläggen publicerades - är det kort tid emellan så är det förmodligen så att det första inlägget inte var där när person två skrev).

Personligen tror jag inte att en fasta behövs för att kroppen ska rensa sig, jag tror kroppen klarar av det väldigt bra ändå om man äter bra och rör sig ibland. Men det finns andra som anser att en fasta rensar ut gift/skräp, och jag tycker absolut att man kan prova  (jag tror också att fasta har hälsofördelar, och har planer på att prova vattenfasta). 
Man brukar förlora något kilo i vattenvikt dom första dagarna, men det kommer tillbaka när man börjar äta igen. På en vecka hinner du förmodligen förlora lite i fettvikt också. Men det beror ju även på hur mycket mjölk/juice du dricker. 

Men så länge du ser till att dricka ordentligt samt få i dig salt (och ev vitamintillskott) tror jag inte det är farligt att prova en vecka och se hur det går :) Sen är det som sagt individuellt om man mår bra eller dåligt av det.


//Jessie

Honestyisdead
1/18/17, 2:28 PM
#6

Eftersom du på en annan sajt berättade att du vill ner i vikt så du gränsar till undervikt trots att du inte ens har övervikt och nu frågar om det här råder jag dig att prata med en kurator.

Annons:
ApanAnn
1/18/17, 6:59 PM
#7

"Rensa" gör din lever och dina njurar. Detox är hara dyrt nys. Att fasta på det viset kan vara farligt och någon som vill göra det bör prata med läkare först. Musklerna börjar brytas ned och det kan trigga gallstensanfall och njurstensanfall med fler obehagligheter.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: