Annons:
Etikettmatprat
Läst 936 ggr
Jungfru82
1/12/17, 9:55 PM

Grytor

Exempel på goda grytor med kött eller kyckling??

Annons:
JazzBass
1/12/17, 10:25 PM
#1

Är det nåt speciellt du är ute efter? Själv brukar jag oftast bara börja på och se vad det blir av det hela. Typ bryner tärnat kött, har i lite lök, morot, vin, buljong och diverse kryddor och annat man vill ha i. Brukar bli helt okej om man har bra kött och kokar/bräserar det  tillräckligt länge så det blir mört. Kan också rekommendera detta blogginlägg: http://taffel.se/blog/kalopsens-atta-hemligheter. Samma författare har också ett recept på taffel på Missisippi roast, som du kanske vill kolla upp. Det har jag dock aldrig testat själv, men låter intressant.

Kyckling (i strimlor/bitar) blir klart väldigt mycket snabbare än nötkött och man vill helst undvika överkoka det, så det brukar jag bara steka upp hastigt, kolla att det är  tillräckligt stekt, krydda och lägga åt sidan medan jag gör färdigt såsen som jag sen rör ner kycklingen i till sist. Ofta blir det nåt med grädde eller kokosmjölk med drag åt asiatiska hållet. Gärna grön paprika i. Lök och vitlök är nästan obligatoriskt. För nåt helt annat kan du också googla pulled chicken för nåt recept på det.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: