Annons:
Etiketterrådtips
Läst 667 ggr
[Devya]
2016-11-18 19:01

Snacks/Tilltugg

Imorgon kväll kommer några grannar över på besök. Vi har då tänkt bjuda på lite snacks och visst kan man bjuda på chips och dylikt men jag skulle gärna vilja göra något själv. Jag funderade på minipizzor men det känns en aningen fantasilöst så  skulle vilja ha det helt som back up. Har ni några fina tips och recept att dela med er? :)

Annons:
DesK
2016-11-18 19:07
#1

Du skulle kunna köpa färdiga smördegsplattor, kavla ut dem lite, sporra ut trekanter och fylla med t ex svamstuvning och grädda frasiga i ugnen. Gör några olika dipp att doppa grönsaker och kex i, det brukar vara poppis.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Devya]
2016-11-18 19:16
#2

#1 Låter som en fin idé! Måste se om jag hittar bra smördegsplattor i butiken för de jag hittills har skaffat har varit ganska äckliga. Men det gäller bara att fortsätta tills jag hittar rätt!  Har du några bra recept på dipp? De säljer inte dipp-kryddspåsar i det här landet… Annars skulle jag dragit till med det och morötter samt gurka.

DesK
2016-11-18 19:23
#3

Försök att hitta sådana som innehåller smör, inte margarin, annars kan filodegsplattor nog funka lika bra.  De senare har jag faktiskt just köpt hem för att testa. Ang recept på dipp, så kika på artikeln om pålägg och rörorhttp://matlust.ifokus.se/articles/4d713dcfb9cb46222d054196-palagg-och-roror?articles-1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: