Annons:
Etikettfågel
Läst 1137 ggr
Fridaaaa
2016-10-21 11:38

Göra på kycklinglår?

Bomba på med recept vad man kan göra med kycklinglår?  Och tillbehör :)

Ej curry lök kål ) samt måste vara glutenfritt och laktosfritt :)
Dock ej kokt :) 

Gör sällan på lår, så inte så hemma på det hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
parsley
2016-10-21 11:40
#1

Är det hela lår med ben eller kycklinglårfilé du har hemma?

Fridaaaa
2016-10-21 11:45
#2

#1 Kycklinglår med ben :) Så ej file :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2016-10-21 11:45
#3

Det blir väldigt gott att bara steka dem i ugn med smör, salt och peppar. 200 grader i 20-30 minuter ca. Eller olja istället för smör om du hellre vill ha det. Pensla med smält smör/olja och salta och peppra.

Här är ett ett recept med mer kryddor och tillbehör. Löken kan du ju ta bort.

https://www.mathem.se/recept/rostad-kyckling-med-gronsaker-i-ugn

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
2016-10-21 11:53
#4

#3 Tack men vill gärna göra något annat än bara lite kryddor :) 
Tack för receptet men tyvärr väldigt mycket jag inte äter av olika anledningar så blir inte mycket kvar :( tack ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2016-10-21 11:57
#5

Om du äter potatis och kyckling är det ett recept man kan variera bra, lägga till de grönsaker man gillar och anpassa kryddningen lite efter vad du vill.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
2016-10-21 11:59
#6

#5 Ja jag gillar potatis med. MEn äter bara gurka, majs och sallad i grönsaksväg, så är bara majs om fungerar med kycklingen och potatisen att värma :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
OlgaMaria
2016-10-21 12:16
#7

Det är ett bra recept även utan alla grönsaker :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
2016-10-21 12:19
#8

#7 Tja blir bara kryddat/marinerat vanligt i ugnen igentligen när allt det försvinner :) Men ska spara det ifall jag inte hittar något annat :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridaas
2016-10-21 12:49
#9

Vi brukar krydda dem med citronpeppar, timjan och lite paprikakrydda (men det går bra med vilka som, pappa kör med bara salt och peppar t.ex.) sen steks dom i stekpanna så de får en yta. Sen lägger man dom i en ugnsfast form. Och häller på grönpepparsås över och kör dom i ugnen på 175grader i 30-40min. Grönpepparsås: 1 msk grönpepparkorn (som krossas sedan) 2,5dl kycklingbuljong (brukar blanda i från skyn som blir av kycklingen vid stekning också) 2dl grädde (finns väl laktosfri tror jag?) 1,5dl creme fraiche 1tsk soja Brukar värma upp kastrullen lite först, hälla i några droppar olja eller en liten klick smör, sen i med den krossade grönpepparn, fräser runt dom en liten stund 1-2min kanske. I med resten av ingredienserna, låt det värmas under omrörning till första bubblan kommer.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Fridaaaa
2016-10-21 13:04
#10

#9 Yes finns laktosfri grädde :) 
tack för tipset :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: