Annons:
Etiketterrådtips
Läst 753 ggr
densomundrar
2016-10-11 18:48

Bakad potatis, rätt potatis?

Köpte en stor säck potatis hos en lokal potatisodlare, vet ej vad det var för sort. I denna säcken finns två jättestora och fina potatisar som jag tänkte kanske skulle passa att göra bakad potatis av, men kan man göra det av vilken potatis som helst? :-) Några bra tips till en gröning inom bakad potatis? ;-)

Annons:
JazzBass
2016-10-11 19:04
#1

Det sägs ju att mjölig potatis är bäst till det, men många standardsorter borde också funka hyfsat. Är det en väldigt fast sort kanske bakad potatis inte är det bästa man kan göra av den dock.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

tlover
2016-10-11 19:25
#2

Jag köper aldrig bakpotatis utan använder bara stor potatis.

Visst det är väl lite variation på hur gott det är men gott är det likväl

l'm back

densomundrar
2016-10-11 20:00
#3

Ok. Tror jag har fast potatis, står ej på men det känns så. Så det bör fungera även om det kanske inte är optimalt? Jo, har hört att bakpotatis som man köper för att göra detta är slöseri med pengar, då det egentligen "bara" handlar om helt vanliga, stora potatisar.

DesK
2016-10-12 08:59
#4

Jag köpte i många år potatis i säck direkt från odlare och sorterade dem efter storlek, just för att kunna göra bakpotatis. Har aldrig köpt s k bakpotatis. Däremot så köper jag potatis i lösvikt och väljer då mjölig om jag vet att jag ska göra bakpotatis. Bakpotatis i mikron är ju en bra och snabblagad rätt med någon trevlig röra till🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: