Annons:
Etiketterrådtips
Läst 854 ggr
Eda
9/2/16, 10:20 AM

"Matlata"

Min man och jag är nog vad man kan kalla Matlata! Vi gillar god mat, men är dessvärre inte särskilt intresserade av matlagning.

Är det flera som gör som jag, att när jag hittar något som jag själv tycker jättebra recept, bjuder jag i omgångar alla mina vänner på samma mat?

Eftersom jag är glömsk (inte bara av åldersskäl, jag har alltid varit glömsk) har jag följande mall inlagd på min dator, som jag fyller i. För förutom att jag undviker att bjuda på samma mat två gånger i följd och likaså inte har på mig samma kläder varje gång vi träffas tar jag inte heller med mig samma sorts vin eller presenter till samma personer varje gång. 

När det gäller presenter och blommor har mina närmaste vänner och jag, vilka i princip träffas varje månad, slutat med det – praktiskt!

Såhär ser min mall ut. När det gäller bjudningar hemma hos oss fyller jag i under ”Bjudna till”: Oss   

Datum: 
**Bjudna till: 
****Gäster:
****Medtagit/fått:
****Mat och dryck:
**Klädsel:

I min handikapptipsblogg har jag ett inlägg om hur man kan: Umgås och träffa släkt och vänner på ett enkelt sätt!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
DesK
9/2/16, 10:29 AM
#1

Smart idé! 🙂 Jag hari många år fört matdagbok, så där kan jag se vad vi har ätit, bjudit på och blivit bjudna på. Man kan också använda dagens middag-tråden, som en sådan kom ihåg-lista 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: