Annons:
Etikettmatprat
Läst 951 ggr
DesK
9/1/16, 1:11 PM

Kolsyra mjölk

Vad tycker ni om Arlas nya idé att kolsyra mjölk?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
9/1/16, 1:15 PM
#1

Inget som tilltalar mig!

DesK
9/1/16, 1:17 PM
#2

Jag tycker att det låter jättekonstigt! Då är jag storkonsument av hemkolsyrat vatten, men kolsyrad mjölk tackar jag bestämt nej till.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

OlgaMaria
9/1/16, 1:18 PM
#3

Det låter konstigt men skulle vara kul att smaka! Om den är smaksatt kan jag tänka mig att det kan bli rätt gott! Men jag är helt ointresserad av sötad dryck och dricker inte mjölk heller så det är knappast något jag skulle konsumera.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

TjockaBerta
9/1/16, 5:02 PM
#4

Det låter inte klokt men självklart kommer jag att prova innan jag dömer ut den.

>>>Malum domesticum<<<

fossingen
9/1/16, 11:22 PM
#5

#0 Låter inte så gott, men, man vet aldrig. Dricker inte mjölk dock heller.
Kolsyrad saft hade nog varit gott dock.


DesK
9/2/16, 6:17 AM
#6

Ni har rätt, smaka måste man ju göra 😊

#5 Vi fick fin hemgjord saft av vänner, så nu lyxar jag till det, då och då, med att först kolsyra vatten och sen hälla i lite av saften 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
JazzBass
9/2/16, 12:28 PM
#7

Det låter inte det minsta tilltalande, men visst är jag tillräckligt nyfiken för att tänka mig testa det en gång i alla fall, om det skulle spridas till Finland också. Provar man inte så vet man ju inte. En gång i tiden tyckte jag det var jättemärkligt att rosta rågbröd (efterugnsbröd), men nuförtiden kan jag knappt tänka mig äta ett sånt bröd utan att rosta det först. 

Har faktiskt tänkt tanken att kolsyra mjölk nån gång, i och med att jag har en Sodastream hemma. Men det har varit på skämt, har aldrig tänkt att nån skulle göra det på riktigt än mindre med seriös avsikt. 😛

Hittade bl.a. den här videon på youtube. Ingen katastrofvideo som den där med killen som skulle kolsyra rödvin, men smakomdömet var allt annat än bra: https://www.youtube.com/watch?v=-T76u2Rgpdo

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

fossingen
9/2/16, 4:28 PM
#8

#6 Måste prova det själv med saft :D


oh-la
9/2/16, 8:53 PM
#9

Jag har ju testat mjölk i sodastream… Smakade verkligen sur mjölk, helt vedervärdigt!!!

Farwuq
9/3/16, 8:14 AM
#10

#0 Jag hoppas den produkten inte når hit ner till Skåne.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Scorpio97
9/3/16, 11:05 AM
#11

Jag har provat ( i sodastream), och det är verkligen inte gott. Så jag kommer inte köpa det.


//Jessie

[fritte1974]
9/5/16, 1:09 PM
#12

Intressant o prova, säger det man inte provat vet man inget om

Lillyrod
9/18/16, 12:07 PM
#13

Min första tanke: Ysch! Älskar mjölk och är inte förtjust i kolsyra överhuvudtaget : )

Annons:
blåbärspajen
9/18/16, 7:13 PM
#14

Kanske en iskall kolsyrad chokladmjölk :)

Upp till toppen
Annons: