Annons:
Etikettmatprat
Läst 802 ggr
JazzBass
2016-08-24 12:53

Hurdan mat gör du helst?

Ja, som rubriken säger: Hurdan mat gör du helst? Tänker nu inte på individuella maträtter, eller hur vegetariskt/animaliskt man lagar, utan snarare stilar.

Testar att skapar en topplista för det här, men lägg till fler förslag på listan endast om du tycker det verkligen behövs. Kommentera dock gärna med vad du röstat på. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
iFokus
2016-08-24 12:55
#1

JazzBass har lagt till följande förslag:

  • Mexikanskt
JazzBass
2016-08-24 12:58
#2

Röstade själv 5 stjärnor för franskt och italienskt, tätt följda av amerikanskt, asiatiskt, nytänkande husmanskost, mexikanskt och  japanskt (även om jag aldrig gjort sushi). Aldrig gjort afrikansk eller "mellanösternsk" mat så de fick minst stjärnor.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

NatasjaHemby
2016-08-24 13:06
#3

Lagar helst vietnamesiskt, koreanskt, japanskt, indiskt och kinesiskt. Så asiatiskt är en favorit helt enkelt. Annars gillar jag att laga västafrikanskt, libanesiskt och marockanskt. Även "modern husmanskost" och olika typer av innovativ crosscooking kan vara roligt!

SE*Simbelmynes

[Túrwen]
2016-08-24 13:08
#4

Indiskt är min favorit men gör mest mat från mellanöstern eftersom att den känns lättast att göra vegansk.

Honestyisdead
2016-08-24 13:27
#5

Asiatiskt och husmanskost

[TanatosNyx]
2016-08-24 20:48
#6

traditionell husman

Annons:
TjockaBerta
2016-08-25 07:53
#7

Traditionell husmanskost och lite franskt. 

(Lyckades av misstag klicka i afrikanskt och får inte bort stjärnan)

>>>Malum domesticum<<<

JazzBass
2016-08-25 12:19
#8

#7 - Det här är ju enligt vad man gör mest (helst) och minst, och det går att ändra sina röster och trycka på en annan stjärna. Så om du röstade för högt på afrikanskt är det bara att klicka på en annan stjärna istället. Själv gav jag bara en stjärna för afrikanskt eftersom jag aldrig lagat nåt sånt.

Märkligt att det franska köket ligger på näst sista plats med tanke på hur populärt det är med lasagne, bearnaisesås, hollandaisesås, bechamel (vitsås), pommes frites (kallas fransk potatis eller franskisar i svenskfinland), med mera. 🤔😛

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Silent_Hill
2016-08-27 16:01
#9

Här blir det mest traditionell husmanskost och ibland asiatiskt

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Upp till toppen
Annons: