Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1070 ggr
Sindri
2016-07-23 16:07

Frysetiketter????

Håller på att bli galen på detta med frysetiketter! Hittar omärkta förpackningar i frysboxen och ett gäng etiketter längst ned.
Har någon hittat etiketter som faktiskt tål kyla?

Tacksam för tips!

Skriva på förpackningarna  är inte ett alternativ.

Annons:
Åsa S
2016-07-23 16:12
#1

Köpte på clas ohlson för några år sedan det var flera hundra i förpackningen så jag har gott om etiketter kvar de är inte så stora men de verkar sitta kvar i frysen. På plastpåsar skriver jag dock ofta direkt på dem och använder inga etiketter

Spectabile
2016-07-23 16:19
#2

Om det handlar om plastburkar av olika slag så används i det här hushållet vanlig maskeringstejp, funkar kanon. Helst ska det vara den breda, det är lättare att skriva mer då, ca 30 mm. När det ska frysas ner i plastpåsar så går det jättebra med vilken papperslapp som helst. Skriv på lappen vad påsen innehåller och lägg plastfilm, typ "glad pack" på fram- o baksida och lägg lappen i påsen väl synlig. Inga mer frysetiketter som ligger o skräpar i frysen efter detta 🙂

[Rhonda]
2016-07-23 16:25
#3

Jag använder frystejp o skriva på med permanent tusch

Honestyisdead
2016-07-23 17:10
#4

Köpte mina på maxi

DesK
2016-07-23 19:09
#5

Jag kör med vanliga papperslappar som jag läggeri fryspåsen, maten har jag först lindat in i plastfolie. När jag fryser in mat direkt i plastpåse, eller plasburk, så skriver jag på maskeringstejp och fäster den på påsen eller burken. Sedan jag började göra så, så har mina bekymmer med frysmärkning upphört.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: