Annons:
Etikettmatprat
Läst 1143 ggr
Honestyisdead
2016-07-21 20:07

Engångsgrillar

Engångsgillar brukar inte vara speciellt lätta att tända. Idag var det helt omöjligt. Vet inte hur många tändstickor jag använde som brann länge under kolbitarna. Det vägrade .

Nu hade jag tur som hade tändvätska tillgänglig. Dränkte kolen i tändvätska och lät det dra. Sedan gick det.

Men hade jag inte haft tillgång till det hade jag krävt pengar tillbaka.

Annons:
Vixxen
2016-07-21 20:13
#1

Det kanske är enklare med grillar? 😃

Honestyisdead
2016-07-21 20:15
#2

Hahaha jäkla "rättstavning " i telefonen 😃

DesK
2016-07-21 20:47
#3

Har just ingen erfarenhet av engångsgrillar, men tändvätska är väl tyvärr inte så jättebra att använda. Tror att det finns något slags tändblock, som kanske kan funka. Efter lite fundering tror jag att det vore bättre med en liten portabel klotgrill, än engångsgrill. I en sån får du i lite mer kol också.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
2016-07-21 20:51
#4

Är ganska svårt att ha med sig grill om man tex är på stranden och sedan ska ut. Då blir det engångs.

Grillar jag hemma använder jag värmeelement för att tända kolen.

DesK
2016-07-21 20:54
#5

Eller så får man kvista hem med grillen först 😉 🤐 Allvarligt så är det ett värre dilemma som kan kallas i-landsproblem 😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
2016-07-21 20:57
#6

Nja. Grillar man på stranden i centrum åker man inte hem för att åka tillbaka igen. Inte när man åker buss ;)

Som sagt. Händer inte ofta :)

Annons:
[VSK]
2016-07-21 21:18
#7

Jag har alltid en flaska T-röd med i bilen. För engångsgrillar som är gamla är nästan totalt omöjliga att sätta fjutt på utan hjälpmedel.

oh-la
2016-07-25 09:51
#8

Vi hade med oss en jättefiffig liten hopfällbar grill när vi vandrade förra sommaren. Man vek liksom ihop den och hade den i en egen liten väska förberedd med kol, sedan var det bara att vika ut den. Funkade kanon och var enkel att grilla med. Bättre än engångsgrill :) köpte den på Ica maxi om jaginte minns helt tokigt.

JazzBass
2016-07-25 12:03
#9

Jag har köpt väldigt få engångsgrilllar, men har ändå mycket blandade erfarenheter av dem. Vissa har funkat utmärkt, andra har varit rent usla. Det har förstås betydelse också hur man placerar grillen; inte minst bör man undvika blåsiga platser så långt som möjligt. Jag vet inte hur noga jag varit med den här saken, men i alla fall är det en viktig sak att tänka på.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
2016-07-25 13:14
#10

Man lär ju märka om man placerat grillen i blåst ;) och inse att det inte är rätt.

Upp till toppen
Annons: