Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1429 ggr
DesK
6/1/16, 9:25 AM

Favoritglass?

Nu i värmen säljs det mycket glass av alla slag. Så jag undrar vilka glassar är dina favoriter?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
6/1/16, 9:56 AM
#1

Äter aldrig glass. Men gamla favoriter var Nogger och vanlig hederlig mjukglass :)

[Outlawly]
6/1/16, 10:35 AM
#2

Just nu är der R-ice från GB ❤️

Så himla glad att det finns en mjölkfri glasstrut och jag slipper tvingas äta Piggelin.

Annars brukar jag köpa Tofuline vanilj eller jordgubb.

JazzBass
6/1/16, 11:15 AM
#3

Favoriten är utan tvekan hemlagad vaniljglass enligt receptet jag lade upp för nån tid sen. 🙂 Gärna serverad till en kladdkaka.

Bland såna man kan köpa i butiken är Magnum favorit. Ju mer och mörkare choklad, desto bättre. Och gärna med nötter i "chokladskalet".

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[TanatosNyx]
6/1/16, 5:06 PM
#4

min hemgjorda lemon-curdglass 😃

Honestyisdead
6/1/16, 5:25 PM
#5

Sitter just nu på en stadsbuss utan av och utan fönster som går att öppna. Så just nu hade jag kunnat få ner vilken glass som helst!

millan21
6/1/16, 6:43 PM
#6

Nogger är favorit. Vet inte om de finns ännu, var så många år sedan jag åt en nu.

Annons:
[WickedAlly]
6/2/16, 12:13 AM
#7

Magnum double caramel, mums :)

TjockaBerta
6/2/16, 4:06 PM
#8

Jag är glass väldigt sällan men då vill jag helst ha äkta kulglass. De smaker jag föredrar är choklad, mocca och nötter.

>>>Malum domesticum<<<

tlover
6/2/16, 11:37 PM
#9

Matchaglass, gärna med hemmabakade havrekakor och eventuellt lite vaniljglass för att bryta av smaken också

l'm back

Sabinan
6/4/16, 3:07 AM
#10

Hemgjord glass slår de flesta av köpeglassarna. 
Men min sommar börjar inte förrän jag ätit min första mjukglass. 😎
Även Lakritspuck, Nogger och 88-an är mina favoriter ( men vet dock inte om dessa glassar finns till försäljning numera)

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Carmarino
6/4/16, 12:22 PM
#11

#6 Jodå, Nogger finns fortfarande. Numera kan man även köpa den i 6-pack i affären. Åtminstone där jag bor. Den har varit min favoritglass sedan den lanserades. Har dessutom glassmaskin så jag kan göra min egen om jag vill.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
6/4/16, 12:27 PM
#12

#11 Den heter väl inte Nogger längre? Har helt klart för mig att namnet inte fick stanna.

Marr
6/4/16, 12:45 PM
#13

#4 Åhhh den låter hemskt god!

Klings glass Mocca om den finns, annars Kaffekonjak. Gärna i ett gott glassrån utan palmolja.

Blåbärsputte från Klings är annars en av favoriterna i färdiga strutar.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Honestyisdead
6/4/16, 12:50 PM
#15

#14 Tack :)

Är jag helt ute och cyklar?  Var övertygad om att någon av klassikerna fick byta namn. Trodde det var Nogger men nu vet jag bättre :)

[TanatosNyx]
6/4/16, 1:25 PM
#16

Jag tror det var black nogger?

Jalking
6/4/16, 2:11 PM
#17

Årets utbud av pinn- och strutglass är rätt trist, tycker jag. Den vita Magnumen får godkänt, annars inget att ha.
Favoritglassen var en yoghurtglass på pinne som jag käkade många i Kroatien för några år sen.

Carmarino
6/4/16, 2:14 PM
#18

#12 och #16 Ja, det var Nogger Black, men den finns inte längre, https://sv.wikipedia.org/wiki/Nogger.

6-packen verkar finnas på lite olika ställen, bl.a. Coop, Mathem m.fl. Priset ligger på mellan 40-45 kr per förpackning = ca 7 kr/glass. För ett tag sedan var det extrapris i min lokala butik, så 6-packen kostade bara 20 kr. Då lade jag upp ett litet lager i frysen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Scorpio97
6/4/16, 8:33 PM
#19

Riktig gräddglass med äkta vanilj slår det mesta enligt mig. Sen gillar jag punch-glass, speciellt mammas hemmagjorda. Hemmagjord glass är väl rent generellt godare än köpt.

Men ska man köpa så gillar jag Magnum, speciellt Mandel eller Pink. Sias sorbet är också god (citron, röd grape eller jordgubb-daiquiri). Om det nu räknas som glass?
Ska det vara isglass är det twister eller piggelin som gäller.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: