Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1652 ggr
missmagicscabinet
5/5/16, 7:39 PM

Cola eller pepsi?

Jag bloggar om galna myter om Coca-Cola idag på min övernaturliga blogg: Colklore: galna myter kring coca-cola

Vad föredrar ni av Cola och Pepsi?

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
Aleya
5/5/16, 7:46 PM
#1

Dr pepper. Tycker både cola och Pepsi är för söta för min smak. Visst är dr pepper söt, men det smakar annat än socker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fruktgumman
5/5/16, 7:47 PM
#2

Jag dricker inget av det. Alldeles för sött.

Fridaaaa
5/5/16, 7:48 PM
#3

Båda :) Beroende på vilket humör jag är på.
Men aldrig pepsimax.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[HundochKatt]
5/5/16, 7:48 PM
#4

Pepsi, men bara light (diabetes)

missmagicscabinet
5/5/16, 8:05 PM
#5

Kul att se alls svar. Så olika det är 😛

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Halvdansken
5/5/16, 8:18 PM
#6

Dricker inte läsk överhuvudtaget. 
Men när jag gjorde, såvar det helst Coca Col, med mycket is och citron.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Scorpio97
5/5/16, 8:38 PM
#7

Coca Cola. Men Pepsi kan vara gott ibland.

Dom billigare Cola-märkena (typ Icas egna) är dock nästan odrickbara enligt mig, dom smakar konstigt. Då dricker jag hellre vatten eller något annat. Light, zero, steviasötade eller liknande dricker jag inte heller, oavsett märke.


//Jessie

fridaas
5/5/16, 10:27 PM
#8

Cocacola, allt annat är odrickbart enligt mig

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[WickedAlly]
5/6/16, 12:35 AM
#9

Coca Cola alla dar, maken föredrar Pepsi

[linda1989]
5/7/16, 12:20 AM
#10

Cola zero alla gånger. Aldrig Pepsi. Tycker inte om smaken.

Maria
5/7/16, 11:09 AM
#11

Jag dricker inte någon dryckerna längre.

Jag var med om en test för många år sedan utanför en större affär där man fick prova på just Cola eller Pepsi utan att veta vilken som var vilken.

Det visade sig att jag hade valt Pepsi som den bästa.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sabinan
5/8/16, 1:54 AM
#12

Pepsi max de fåtal gånger jag dricker en "colasmakande-dryck"

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Elsaharr
5/8/16, 2:25 PM
#13

Cola

Zingo ;D

Annons:
[AnimeV4]
5/8/16, 9:07 PM
#14

Pepsi framför cola alla dagar i veckan. Dock så späder jag alltid ut all dricka med minst 50% vatten. Det blir billigt!😃

JazzBass
5/9/16, 10:22 AM
#15

Dricker nästan aldrig läsk av hälsoskäl, men även när jag ännu gjorde det ibland hade jag aldrig nån skillnad på pepsi eller cola, och har det fortfarande inte. Fattade inte hur folk kunde ha så starka åsikter om vilken som är bättre. Det påminner mig om en person som idogt påstod att finska Karjala var bästa ölen medan Lapin Kulta var "pissvatten". Vid ett blindtest förväxlade han dock just dessa två. Så mycket var den preferensen värd. 😂

Den enda renodlade läsk jag kan komma mig för att köpa nuförtiden är Hartwalls Jaffa, som jag tror endast säljs här i Finland var den nog är populärare än Fanta. Smakar mycket mer apelsin. Nästan läsk är också Tonic, som ju behövs till en klassisk Gin Tonic. Schweppes klassiska Indian Tonic är tyvärr precis lika söt som vanlig läsk men det finns också några lite mindre söta (men tyvärr också dyrare) alternativ som jag heller väljer.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Intehärutandär
5/9/16, 9:42 PM
#16

Pepsi, tycker det smakar mer "cola". Coca Cola smakar mer kolsyra.

[AnimeV4]
5/9/16, 10:53 PM
#17

#16 Håller absolut med! Fast jag är en i skaran som tycker att de ändå inte smakar likadant😃

[Sandi92]
5/12/16, 5:21 PM
#18

Känner ingen skillnad på dem. Är inte jätteförtjust i colasmakande drycker öht. När jag dricker kolsyrade söta drycker så blir det oftast energidrycker.

Wony
5/13/16, 10:43 AM
#19

Helst Pepsi, men jag älskar Vanilla Coke och Cherry Coke, så de slår nog den vanliga Pepsin. Minns även Pepsi Twist som fanns för en massa år sedan som var cola med citronsmak. Så himla god! 😃

missmagicscabinet
5/13/16, 10:59 AM
#20

#19 åh Vanilla coke = ❤️

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
[Devya]
5/17/16, 7:40 PM
#21

Ingendera.  Förr i tiden kunde jag dricka det men nu skulle jag aldrig ens vilja komma nära det eländet. Det finns liksom inget i de där dryckerna som våra kroppar vill ha och just därför undviker jag dem och köper aldrig hem dem. :)

Jag håller mig till min c-vitamin brusdryck och vatten. Det är så otroligt mycket godare och fräshare. Men om jag måste välja något onyttigare att dricka så skulle jag säkert hellre vilja välja sprite eller fanta. Ingen cola här.

[AnimeV4]
5/17/16, 10:37 PM
#22

#21 Undviker du sötningsmedel i c-vitamintabletterna, då? Det är skit om något!

[Devya]
5/18/16, 5:09 AM
#23

#22 C-vitamin tabletterna är nog hälsosammare än läsk, hur än du vrider och vänder på det. :)

Dessutom har min läkare uppmuntrat mig att fortsätta med c-vitamins dryckerna, då jag frågade hur pass bra de är egentligen. :)

[AnimeV4]
5/18/16, 2:53 PM
#24

#23 Ja, det är kanske bra mycket nyttigare än de flesta läsksorterna, men sötningsmedel är fortfarande rena giftet. Jag tar hellre socker än sötningsmedel alla dagar i veckan. Tyvärr är det svårt att hitta brustabletter utan sötningsmedel, men då kan man ta en mininypa askorbinsyra, paprika, nypon eller nässelpulver istället! Kul att det funkar för dig iallafall! :D

Fridaaaa
5/18/16, 3:03 PM
#25

#24 Äntligen en som tycker som jag. Jag har blivit typ idiotförklarad av många för at jag inte vill ha sötningsmedel och väljer socker före sötingsmedel.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JazzBass
5/18/16, 4:20 PM
#26

Det där att sötningsmedel skulle vara långt värre än socker tror jag inte på, rätt och slätt. Det finns tiotals olika sötningsmedel, och att dra dem alla över en kam går knappast om man vill vara lite vetenskaplig, vilket man nog borde om man påstår att nåt är "rena giftet". Det finns såna som har konstaterats vara skadliga, speciellt vid större doser, men långt ifrån alla. Det är dosen som är det avgörande om nånting är giftigt eller inte.

Jag har jag inget problem med att man vill undvika sötningsmedel, jag gör det också till viss del, men jag tycker det är fel att kalla det "värre än socker" utan att ha belägg för saken, speciellt då det finns så många sorter. Och hur definierar man "värre"? Värre på vilket sätt?

Själv köper jag alltid sockerfria halspastiller och tuggummin (innehåller sötningsmedel istället) eftersom man suger/tuggar på dessa så länge vilket är ytterst dåligt för tänderna. Men i övrigt samt hemma i köket hemma är det socker (i nån form) som gäller om det ska vara sött. Har dock funderat på att köpa hem glukos att ha till exempelvis glass, då jag så långt som möjligt vill undvika fruktoskomponenten i allt vanligt socker av hälsoskäl. Glukos må ha klart högre GI-värde men är mycket snällare i övrigt. Det är dock endast en fjärdedel så sött som fruktos vilket är värt att tänka på. (Vanligt socker spjälks (senast) i magen till 50% fruktos och 50% glukos).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[AnimeV4]
5/18/16, 4:57 PM
#27

#25 Va?! Vad knepigt! :s

#26 Jag kan erkänna att jag inte är speciellt insatt, men kan säga att jag tycker att alla sötningsmedel som är som aspartam är skit! Socker är iallafall naturligt, vilket jag antar att inte sötningsmedel är. Jag som är varken sockerberoende eller behöver gå ner i vikt funkar jättebra på socker som sötning, om någon :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: