Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1509 ggr
DesK
2016-05-03 11:42

Lätt att öppna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Härom dagen skulle vi äta rårakor med stekt fläsk, så jag köpte en burk rårörda lingon. Upptäckte en riktigt bra sak, burken var lätt att öppna 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
JazzBass
2016-05-03 12:05
#1

Jaha, de har släppt nåt sånt nu? Mycket bra för speciellt de äldsta generationerna! Men alla tycker väl det är positivt med burkar som är lätta att öppna. 🙂

Själv har jag dock mycket hela lingon i frysen och några burkar lingonsylt, både rårörd och kokt, så jag behöver inte köpa nån sån ännu på länge. Hoppas på ett gott lingonår i år igen eller senast nästa. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

DesK
2016-05-03 12:18
#2

Den har nog funnits ett tag, men jag köper så sällan sådant, så därför såg jag det först nu 😊 

Ni är så flitiga att ni går ut för att plocka lingon, vad trevligt! 🙂 Förra året fylldes frysen med rabarber, vinbär och aronia utöver mat. Får se om jag kan få lite plats till lingon i år. I så fall får hunden följa med på lingonjakt i höst 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JazzBass
2016-05-03 12:32
#3

Lingon är helt trevligt att plocka, åtminstone så länge det finns gott om dem i skogen och man slipper älgflugeinvasioner. (En gång hade jag hundratals på mig, på både in- och utsidan av kläderna, efter att ha fyllt en 10-liters hink med lingon). Jag har väl inte varit så flitig bärplockare annars, men ifjol var det bra bärår så jag kunde fylla lagren hemma med både lingon och blåbär. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Eda
2016-05-03 17:21
#4

Foto: Varsams hemsida

Har man inte sån tur med att hitta burkar med lättskruvade lock, tycker jag den här ”Lockpysen” är bra. Den släpper ut vakuum, så locket blir lättare att skruva av. Varsam har ett tiotal olika burköppnare & en burkhållare i sitt sortiment.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

DesK
2016-05-03 18:19
#5

Eda tack för bra tips! 🙂

På Rörelsehinder fick jag ett annat bra tips av Inkanyezi

http://www.reumashop.se/sv/problemomrade/smarta-i-hander-och-fingrar/taupp-burkoppnare.html

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sabinan
2016-05-04 00:21
#6

#5 En sådan har jag.
Mycket bra för mig som knappt får upp tandcremetuben p.g.a mina nervskador i händerna.
Bra att de tänker på oss alla som har det svårt med öppnande av burkar o.dyl.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Carrosh
2016-05-04 12:44
#7

Upptäckte samma sak när jag köpte saltgurka för några månader sedan. Riktigt behaglig burk att öppna!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: