Annons:
Etikettsallader
Läst 2870 ggr
[Blue_Lugia]
2016-04-06 20:38

Ont i magen efter Picadelisallad?

Köpte en sallad på lunchen idag, en sån där man plockar på affären, och en stund senare fick jag lite ont i magen. Åt jag för fort, eller var något i salladen dåligt? Har köpt den förr och aldrig reagerat på det.

Annons:
Honestyisdead
2016-04-06 22:13
#1

Är helt omöjligt för oss att svara på.

[Blue_Lugia]
2016-04-07 00:07
#2

Var mer inne på om det hänt fler, då jag hört att salladen på vissa butiker hanteras dåligt. Hur som helst vi får hoppas att det var en engångshändelse och att det är bättre imorgon.

Honestyisdead
2016-04-07 00:25
#3

Om det hade varit dålig mat och du fått matförgiftning hade du känt mer än lite ont i magen.

Vad hade du i salladen?

JazzBass
2016-04-07 11:48
#4

Ibland kan färdigskurna sallader som köps in till restauranger m.m. vara dåliga trots att utseendet ser ok ut. Man märker det på lukten även om den kan vara ganska subtil. Har råkat ut för sån här dålig sallad två gånger, en gång på Ikea och en gång på en lokal lunchrestaurang som jag ätit på hundratals gånger, varje gång med sallad. Upplyste i båda fallen om att den inte smakade fräscht, vilket de uppskattade att jag gjorde. Efter den senare hade jag lite dålig mage, men inte så farligt. Hann äta lite innan jag märkte felet.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[TanatosNyx]
2016-04-07 20:10
#5

Ja det förekommer mängder av olika bakterier utöver just matförgiftningsbakterier där. Självplock = mycket folk som inte sköter hygienen som gräver där. Resten lämnar jag åt fantasin, urk.

Upp till toppen
Annons: