Annons:
Etikettmatprat
Läst 1046 ggr
tlover
3/28/16, 10:41 PM

Var äts maten?

Kom på då jag gjorde tråden "Hur serveras maten" att folk kanske äter maten på olika ställen så att mina frågor kanske blir fel (även om jag försökte kompensera frågorna med andra svar).

Så frågan är, var äter du maten när du äter ledig (lagade mål tex Lunch el Middag men inte jobblunch).

Svara vad som är vanligast.

l'm back

Annons:
tlover
3/28/16, 10:42 PM
#1

Vi äter näst intill alltid vid köksbordet, hela familjen.

l'm back

Honestyisdead
3/28/16, 10:55 PM
#2

Framför tvn.

Anterrabae
3/28/16, 10:59 PM
#3

Är jagvsjälv så är det nog oftast vid bordet. Möjligen att det är 50-50 mellan matbordet och i soffan framför datorn.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
3/29/16, 6:56 AM
#4

Vi äter oftast vid matbordet i matvrån i vardagsrummet. På sommaren äter vi ofta ute på altanen 🙂 Sedan äter vi ofta en rejäl helgfrukost, bacon, ägg, grönsaker, mackor, juice och kaffe i sängen 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JazzBass
3/29/16, 8:09 AM
#5

Vi äter alltid middag vid köksbordet till vardags, i alla fall då vi alla tre äter på samma gång. Om jag kommer hem sent och lagar mat på kvällskvisten så blir det oftast i vardagsrummet, gärna framför ett avsnitt av Masterchef Australia. (Det australiensiska upplägget av programmet slår det amerikanska med hästlängder).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Maria
3/29/16, 7:56 PM
#6

Nu har vi ju en öppen planlösning så vårt matbord står både i vardagsrummet och köket😃 men det är i alla fall alltid där vi äter våra mål.

Bordet vid soffan/TV:n är alldeles för lågt för att det ska bli bekvämt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Temmy
3/29/16, 8:19 PM
#7

Framför datorn i sängen. 😊 Har inget att skylla på mer än att jag är en något spelberoende tonåring som egentligen inte har tid att äta.😃

DesK
3/30/16, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är vår matvrå  🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Scorpio97
3/31/16, 4:36 PM
#9

Jag äter ju majoriteten av mina måltider själv numera (syskon är utflyttade och mamma äter oftast hos sin pojkvän) och då äter jag oftast i vardagsrummet, i soffan framför datorn. Tycker det är bekvämast. Äter jag med bara mamma och/eller syrran blir det också ganska ofta i soffan. Är alla hemma och när alla bodde hemma så äter/åt vi alltid vid köksbordet, eller på altanen när vädret tillåter.


//Jessie

Sabinan
4/3/16, 6:42 PM
#10

Vid matbordet.
På sommaren på altanen/balkongen

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Intehärutandär
4/4/16, 2:17 PM
#11

Vid matbordet majoriteten av ggr. Vi behöver äta i lugn och ro, prata med varandra och ha koll på vad man äter (dvs inte titta på en data/mobil/tv och inte känna smaken, bara tugga.).

Någon gång om vi ser på film på helg, så äts maten på övervåning.

Silent_Hill
4/4/16, 5:20 PM
#12

Vi äter alltid vid köksbordet

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

NatasjaHemby
4/6/16, 9:17 PM
#13

På vintern äter vi i första hand vid köksbordet. Periodvis äter vi middagar i soffan framför film. Äter jag själv blir det ofta i soffan med datorn. På sommaren äter vi helst i trädgården.

SE*Simbelmynes

Annons:
tlover
4/6/16, 10:06 PM
#14

Ni som äter ute på sommaren, hur gör ni med mygg?

l'm back

Intehärutandär
4/6/16, 10:42 PM
#15

#14 Vi har bara mygg på kväll och vid regn, så man får äta ifred.

tlover
4/6/16, 10:45 PM
#16

#15  Här är det mygg även dagtid förutom möjligen riktigt soliga dagar men man vill ju inte sitta ute och äta i gassande sol heller.

Det har blivit lite bättre i somras däremot.

Men hellre mygg än fästingar, dom verkar läskiga 😮

l'm back

NatasjaHemby
4/6/16, 10:46 PM
#17

#14 Inget särskilt. Vi äter oftast inte så sent att det är några mygg framme. Har vi gäster och sitter kvar ute hela kvällen så kanske vi plockar fram myggljusen, men jag tycker inte att de gör någon större skillnad. Mygg stör oss inte direkt heller, det var värre med ollonborrarna förra sommaren.

SE*Simbelmynes

tlover
4/6/16, 10:48 PM
#18

#17 Jag har testat myggljus, vilket skämt.

Men det låter som när vi åker söderut för att studera kanske vi kan äta mat ute på sommaren.

Om vi vågar för fästingarna

l'm back

Intehärutandär
4/6/16, 11:00 PM
#19

#16 Fästingar har vi inga här, ja i skogen då. Sett 3 st i hela mitt liv. Så dem slipper vi. 

Har inga träd på gården mer än ett Rönnträd på framsidan som myggen trivs i. Fast vi har skog på andra sidan vägen, de håller sig där vid skogen och vattnet mestadels dagtid,

NatasjaHemby
4/6/16, 11:25 PM
#20

Fästingar får man mest av att röra sig i högt gräs eller i skogen, så att sitta och äta på en klippt gräsmatta eller stenlagd uteplats får man vanligtvis inga fästingar av 😎

SE*Simbelmynes

Annons:
JazzBass
4/7/16, 11:40 AM
#21

Jag glömde säga att vi också äter mycket ute på terrassen sommartid, om det är bra väder. Vi har terrass mot väster och fin eftermiddags/kvällssol, vilket gör det trevligt att sitta ute och njuta av både sol, grillmat och dryck. 🙂 På sommarstugan äter vi också helt klart mest utomhus, bortsett från frukosten, då matplatsen ute är för skuggig på morgonen och det är ofta lite väl daggigt och kyligt då man som småbarnsförälder mer eller mindre tvingas äta frukost ganska tidigt på morgonen.

Håller också med #20.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anterrabae
4/7/16, 8:13 PM
#22

Bor på västkusten, nära havet, så myggen kommer bara fram varma tryckande kvällar när det är helt vindstilla.. Dvs nästan aldrig. Men har man ont av mygg och andra blodsugare hjälper ett tillskott av B-vitaminer. De gör så man luktar och smakar illa för mygg o fästingar mm. Så de biter inte :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
4/7/16, 11:30 PM
#23

Vid köksbordet äter vi oftast, är jag ensam hemma eller barnlediga så äts det framför tvn i soffan.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sabinan
4/8/16, 2:08 PM
#24

#14 Sen jag flyttade till Västkusten tycker jag mig inte bli så störd av myggen alls, ser dom knappt men tror det kan ha mycket med vinden att göra.
Tyckte det var värre med myggen när jag bodde i Stockholm, hade visserligen havsutsikt men vinden kändes ändå inte lika påtaglig där som här.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[TanatosNyx]
4/8/16, 8:33 PM
#25

#14 Inget problem här i stan :P men annars när jag bodde på vishan så startade vi grillen och rökte iväg dem.

Upp till toppen
Annons: