Annons:
Etikettmatprat
Läst 1239 ggr
DesK
10/12/15, 10:43 AM

Udda smakkombinationer 2

Den förra tråden blev lång och finns här: 

http://matlust.ifokus.se/discussions/4d715fccb9cb46222d06dc28-udda-kombinationer?discussions-1

Fortsätt med alla era konstiga och udda smakkombinationer 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
JazzBass
10/15/15, 8:22 AM
#1

Igår såg jag ett avsnitt av Gordon Ramsays nya program där han lagar mat hemma hos sig själv (minns inte vad det hette). Till efterrätt blev det en Tarte Tatin (karamelliserad tårta bakad i stekpanna och ugn) gjord på bananer istället för äpplen som det annars oftast är fråga om. Det märkliga var att han kryddade bananerna med peppar, både svartpeppar och rosépeppar. Nån som testat detta?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

DesK
10/15/15, 9:11 AM
#2

Rosépeppar i vissa fruktdesserter har jag testat, men aldrig svartpeppar. Rosépeppar i små mängder ger en trevlig brytning 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JazzBass
10/15/15, 9:36 AM
#3

Intressant!  Men jag vet inte om jag själv skulle prova på saken, då rosepeppar hör till de ytterst få smakerna jag verkligen inte gillar. Jag tror jag väntar med att testa kombinationen tills jag stöter på den på nån restaurang. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Åsa
10/23/15, 6:09 PM
#4

Svar till någon i del 1 tråden: Wasa säljer Syd Blackorabge.

Anterrabae
10/23/15, 7:45 PM
#5

Kaviarmacka till kaffe är sjukt gott!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: