Annons:
Etiketterallergiöverkänslighetsjukdomar
Läst 1112 ggr
tlover
10/1/15, 5:18 PM

Mellanmålstips

Jag behöver tips om mellanmål, tyvärr har jag en hel del allergier, intolleranser osv Därför skapar jag en egen tråd.

Jag behöver dessutom något matigt så tex frukt el en grönsak funkar inte

Det jag inte tål/äter är: Animalier förutom ägg, honung, kött från egen gård och vilt som inte köps i affären, nötter (tål jordnötter och vissa frön), mandel, stenfrukter, äpple, päron, mjölk, gluten och råa morötter.

Det får inte heller vara för dyrt eller avancerat (jag gillar att laga mat men detta är för tillfällen man inte har tid el ork att göra något mer avancerat).

Någon som har några idéer? Jag skulle liksom behöva en lista så att jag inte fuskar med gluten (vilket leder till ledvärk) för vet jag inte vad jag ska göra så gör jag mackor.

l'm back

Annons:
DesK
10/1/15, 5:26 PM
#1

Gör mackor utan mackor, dvs linda in ditt favvopålägg i salladsblad, eller lägg det i en avocado. Annars är det ju bra att ha någon färdig röra och ansade och skurna grönsaker i kylen, att ta till när du blir sugen.

Här kanske finns något som kan inspirera 

http://matlust.ifokus.se/articles/4d713dcfb9cb46222d054196-palagg-och-roror?articles-1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Lojs
10/1/15, 5:30 PM
#2

Man kan ju göra en massa saker med ägg, omeletter kan man variera på en massa sätt. Man kan även göra matmuffins utan gluten som är äggbaserade, bara att göra vad man skulle haft i en omelett typ.

Om du äter fisk så kan man snabbt göra en tonfiskröra med tonfisk på burk, majonnäs, creme fraiche och kryddor. 

Om du tål glutenfritt så kan du ju göra det enkelt för dig och köpa glutenfritt bröd.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

tlover
10/1/15, 6:52 PM
#3

#1 Glömde säga att avokado gillar jag inte, eller det funkar tunnt tunnt på en macka istället för smör men annars så klarar jag inte av det. Tyvärr är det för sent att ändra i #0.

Bara grönsaker funkar som sagt inte.

Tyvärr så tål/äter jag i princip inte nån i länken (mjölk och/eller fisk i typ allt).

#2 Ägg äter jag då och då som mellanmål redan, det är ett bra mellanmål 👍

Fisk äter jag bara om den är fiskad av nån i familjen (vilt ej genom affär) och mjölk tål jag inte annars lät det gott.

Glutenfritt bröd är jättedyrt tyvärr annars hade jag köpt det

l'm back

Upp till toppen
Annons: