Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 799 ggr
Garm
9/7/15, 11:22 AM

Ingen matlust

Som rubriken säger så har jag ingen matlust alls och har inte haft på ett tag nu. Det resulterar i att jag inte äter så mycket som jag borde. Äter knappt alls. Kan inte motivera mig till att äta. Petar bara i maten, eller lagar inget.  En kortare period är det ju ingen fara, men i längden är det ju inte alls bra.

Har ni något tips att ta till för att få sig själv att äta? Hur gör ni om ni har det problemet?

Annons:
Maria
9/7/15, 11:28 AM
#1

En bra början är kanske att besöka en läkare för att se om allting står rätt till med din kropp?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Garm
9/7/15, 2:35 PM
#2

#1 Var ganska nyligen på kontroll, det är inget fysiskt fel på mig och enligt mina blodprover fanns inget att anmärka på. Har bara ingen aptit och motivation för att äta.

Funderade på om det kunde vara min medicin som gör det, om den har minskad aptit som biverkning, men det ser inte ut så. Hade ju annars varit en bra förklaring.

Maria
9/7/15, 2:36 PM
#3

Vad är det för medicin? Är det för psykiska besvär så kanske matlusten har att göra med ditt mående.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Garm
9/7/15, 2:42 PM
#4

#3 Ja, det är för psykiska besvär. Jag är bipolär och det är ju möjligt att jag är på väg in i ett skov utan att ha märkt det själv. Då kan min aptit förändras. Tack för att du fick mig in på de tankarna.

Är jag på väg in i ett skov kommer jag definitivt behöva motivation för att äta.

[Hästhoven]
9/20/15, 8:57 PM
#5

Har jag ingen matlust så brukar jag iallafall försöka äta någonting litet, eller yoghurt i glas/mugg :-)

Aleya
9/20/15, 9:00 PM
#6

Tänkte direkt att det är en medicin inblandad, och det är hemskt då man går på sådana.

Jag fick minskad matlust och sen ändrat smaksinne, så allt smakade ändå blä.

Jag hoppas det löser sig för dig.

Du kan typ inte dricka någon soppa som inte kräver stor ansträngning att tillaga?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Garm
9/21/15, 1:29 PM
#7

#6 Jag äter lite bättre nu än tidigare, men fortfarande inte alls så mycket som jag borde. Än är det ingen fara på taket dock, då det verkar gå åt rätt håll. Jag misstänker både min höjda dos av medicinen och depressivt skov som boven i dramat.

Jag har försökt med soppa, typ Varma Koppen, men den hinner kallna innan jag kommit halvvägs. Jag får dock i mig lite näring iaf 🙂

Upp till toppen
Annons: