Annons:
Etikettermatbrödsmörgåstårtorkaffebröd
Läst 1950 ggr
Haku
2015-08-03 12:17

Hur gör man riktigt goda mackor?

Hur gör man riktigt goda mackor?

Jag menar på Café gör dOm alltid riktigt goda mackor med ost massa grönsaker och frasigt bröd, har försökt göra likadant hemma men det blir inte lika gott. Jag skulle också tycka det var gott med någon dressing i mackorna typ som subway har, kan ni fylla på den här tråden med goda tips och recept? måste inte vara likadant som jag beskrivit innan men för riktigt goda mackor

tack!

Annons:
VildaVittra
2015-08-03 14:52
#1

Rostbiff, saltgurka, rostad lök och vitlöksdressing är en riktigt god kombination, grönsaker är valfritt. Likaså bacon, tomat, rödlök, kyckling och majonnäs. Även en överbliven bit av söndagssteken blir god med ett berg stekt lök eller ättiksinlagd lök.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ria74
2015-08-03 15:36
#2

Något gott grillat kött som man skivar tunt och lite valfri dressing samt rostad lök. Stekt biff, stekt ägg och tomat. Olika sorters ostar i en baguette med sallad och paprika.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Haku
2015-08-03 15:53
#3

Jag äter inte kött 🤪

VildaVittra
2015-08-03 15:56
#4

#3 Då är en bit vällagrad ost väldigt gott med ättiksinlagd skivad lök. Om du äter ost dvs.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ria74
2015-08-03 16:01
#5

#3 Äter du all sorts ost? Ägg? Feta ost är väldigt gott med riktigt krispig sallad, rödlök och soltorkad tomat. Helvegetarisk går att göra med olika grönsaker, sallad, tomat, gurka, inlagd svamp och någon god krydda eller dressing.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Haku
2015-08-03 16:01
#6

Jag äter ägg & mejeriprodukter :) är lakto-ovo-vegetarian om jag minns rätt på namnet!

Annons:
Ria74
2015-08-03 16:40
#7

Tänk på att använda ett gott bröd, värm det lite i ugn så du får en frasig skorpa på det :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Honestyisdead
2015-08-13 12:25
#8

Mediumstekt rostbiff i tunna skivor, remulade och rostad lök.

Anterrabae
2015-08-13 22:15
#9

Jag ÄLSKAR att lägga i grönsaker som sallad, tomat, lök och gurka (ev paprika) och servera med falafel och tzatziki i, eller med humus och oliver i. Om man äter tonfisk så är kombinationen, röd lök, tonfisk, fetaost, oliver och tomat kanongod.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Haku
2015-08-14 00:35
#10

#8 Vill gärna ha tips utan kött då jag precis skrev att jag var lakto-ovo-vegetarian xD

Honestyisdead
2015-08-14 11:41
#11

#10 Missade det.

Byt ut köttet mot något annat.

Anterrabae
2015-08-14 12:21
#12

Det är gott att lägga quornbitar/-filéer i bröd, med grönsaker, pepparrotsmajonnäs och rostad lök, som variation till Heras förslag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Haku
2015-08-14 23:41
#13

#12 Gott!:D

Annons:
[Devya]
2015-08-28 19:01
#14

Min kille lagar de mest otroligaste smörgåsarna någonsin. Jag har faktiskt aldrig smakat bättre, inte ens på subway eller på något tråkigt café. 

Nu minns jag inte exakt vad han brukar lägga i dem så jag måste fråga då jag får tillfället och sätta upp det här men sen igen funderar han på att öppna upp sin egen business här och sälja dem, så jag tror inte han blir så pass glad om jag delar med mig hans hemligheter….. Hmmm… Sen igen, hur pass hemligt kan det vara då det är endast en smörgås? :D

Madde_Warrior
2015-08-29 17:20
#15

Baka eller köp riktigt gott bröd typ surdegsbröd som smakar mycket (ciabatta gillar jag) Så värmer du den i ugnen lite, låt den svalna lite innan du delar på den så tar du pesto och brer mackan med det sen skivad tomat,mozzarella och ruccola kanske lite rödlök om du gillar det :) en riktigt klassiker på dom kaféer jag gjort vegetariska mackor till :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

[Túrwen]
2015-08-30 12:16
#16

Äter aldrig bröd längre men det här är av de vegetariska favoriterna:

* Fikonmarmelad och Chèvre

* Avokado med havssalt och peppar, no more is needed!

* Rostad aubergine, ajvar relish och hummus.

DesK
2015-09-03 16:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Min favorit är nog danska smörrebröd. Bilden tog jag  när min danska väninna och jag gjorde smörrebröd tillsammans

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: