Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 2192 ggr
IceTee
2015-07-23 11:57

Frukostsmoothie

Jag har bestämt mig för att få bort den dallrande magen och ersätta den med muskler! Då behöver jag skärpa mig med maten! Jag mår lätt illa på morgonen, vilket resulterar i att jag äter en väldigt dålig frukost vilket sen leder till att jag småäter under dagen! Jag tror att det som vore bäst för mig är en frukost smoothie! Lätt att äta men mättande Vad är era bästa recept? Något som inte är en sockerbomb helst

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
VildaVittra
2015-07-23 12:03
#1

Gör saltade smoothies, tänk lite mer som "sallad med dressing". Då blir det inte sockerbomber.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
2015-07-23 12:26
#2

#1 har du några recept på sånna? Är så dålig…

Medarbetare på Skor iFokus

VildaVittra
2015-07-23 12:58
#3

#2 Vad gillar du för grönsaker?

Men man kan ta yoghurt, avokado, vitlök, en liten skvätt flytande grönsaksfond.

Eller gurka, vitlök, salt och yoghurt. Eller selleri, äpple, avokado, tomatjuice och citron. Bara fantasin sätter gränser, våga experimentera.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IceTee
2015-07-23 13:03
#4

#3 tack! De låter väldigt goda!

Medarbetare på Skor iFokus

Fingerprints
2015-07-23 22:04
#5

Min favorit är kvarg, jordgubbar, kokosolja, banan och solrosfrön.

Regnbåge

IceTee
2015-07-23 22:42
#6

#5 blir det inte väldigt mycket socker? 
Kvarg pallar dessutom inte min mage på morgonen 😕

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Goldline
2015-07-24 00:52
#7

Soyghurt, banan, spenat, nötter och frön.

[Túrwen]
2015-07-24 21:51
#8

Dadlar, banan och mjölk var en favorit tidigare + en halv dl proteinpulver med vaniljsmak. Man kan tillsätta naturell yoghurt också om man vill ha den lite tjockare i konsistensen.

Sindri
2015-07-24 22:35
#9

Mina smoothies har en grund av ägg + smör eller kokosfett och hett vatten.

Sedan är det bara att välja något i som man gillar. Favvo just nu är avocado, gärna tillsammans med lite spenat eller en överbliven grillad squashbit. Avocado kräver mycket salt så där får du det. Bara spenat och squash är gott det med. Eller blanda med andra  grönsaker du gillar.

Vill man ha lite mindre salt funkar det med lite blåbär eller lite kakao- plus vaniljpulver.

Tycker du det är för matigt med ett helt ägg så ta bara gulan, den innehåller nästan alla näringsämnen du behöver. Du håller dig mätt länge!

Fingerprints
2015-07-26 13:38
#10

#6 njäe, använder helt naturell kvarg så det är ju bara "naturligt socker" vilket jag själv inte är jättepetig ut. Däremot kan man ju strunta i bananen och ha i något grönt istället. Kanske avokado. Jag är dock lite kräsen men har funderat på att prova detta någon gång. Sen är just jordgubbar inte en sockerrikaste frukten men hallon är det ännu mindre socker i. Bananen har jag mest för konsistensen men jag skippar den rätt ofta. 

Nu på senaste har jag dessutom bara en matsked kvarg och sedan sojamjölk istället då jag upptäckt att jag är känslig mot mjölkprodukter.

Regnbåge

IceTee
2015-07-26 16:38
#11

#7 vad brukar du använda för frön och nötter? #8 synd att proteinpulver är så dyrt… Tror du att det funkar utan? Dadlar är det väl väldigt myclet socker i också? #9 låter tyvärr som ett recept på väldigt illamående med allt det fettet… #10 okej, vet du om det finns laktosfri kvarg? Känner du av soja-smaken som sojayoghurt ofta har? Är lite känslig mot den nämligen (smakmässigt)

Medarbetare på Skor iFokus

Fingerprints
2015-07-26 19:35
#12

#11 Ja,  bland annat Lindahls har det. Jag kan inte känna av den smaken i alla fall. Varken när jag har sojamjölk i kaffet eller i smoothien :) Funkar säkert lika bra med havreprodukter också om du gillar det mer.

Regnbåge

IceTee
2015-07-26 21:02
#13

#12 har inte hittat den laktosfria naturella tror jag, men jag får leta vidare! Tack så mycket

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Fingerprints
2015-07-26 22:14
#14

#13 Kanske inte finns överallt. Fråga hos matbutiken där du brukar handla ifall det skulle kunna vara något de kan lägga till i utbudet. Tycker det är dåligt om de inte har det! Har själv arbetat på en liten coop nära-butik och vi hade som mål att ha vårat utbud baserat på kunderna och försökte få igenom så många kundförslag som möjligt. Sen är det inte alltid det går då Coop har en del att säga till om men det är alltid värt att fråga.

Regnbåge

Sindri
2015-07-26 23:20
#15

#11 av: IceTee

Hur mycket fett man tar är upp till var och en. Det står inget om mängd…..

IceTee
2015-07-26 23:51
#16

#14 ska göra det, tack! #15 låter dock väldigt onödigt att följa receptet då, men tack i alla fall!

Medarbetare på Skor iFokus

Fridaaaa
2015-07-31 10:27
#17

#13 Kollat på Maxi? Eller be dem ta in annars :)

Jag älskar smoothie med bär i: Hallon, jordgubbar, björnbär.
Kör laktosfri naturell yoggi :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: