Annons:
Etikettfågel
Läst 1523 ggr
JoannaLi
2015-06-05 16:23

Fylla kycklingbröst?

Jag är nyligen hemkommen från en studieresa i Polen, där vi en dag fick äta något så otroligt fantastiskt gott, att jag var nära på att bara lägga mig raklång på golvet och vägra gå därifrån. 

Så nu funderar jag (när jag nu ska försöka återskapa den här rätten) - hur fyller man kycklingbröst på bästa/effektivaste sätt? 

Någon som har en video att tipsa om, eller vill berätta själv? :)

Annons:
Honestyisdead
2015-06-06 14:15
#1

Man gör ett snitt i sidan så det blir en ficka.

Anterrabae
2015-06-06 14:25
#2

Om innerfilen är kvar kan man vika ut den och göra ett snitt i sidan inifrån. Då får man som ett litet lock över snittet.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zepp
2015-08-03 15:18
#3

Jag gör alltid en flunda av filen ochsteker den så på bägge sidor!

Sen så lägger jag på fyllningen.. oftast ost och skinka, oså viker jag över!

Bäst.. iallafall om man gör flera stycken är att sen skicka in det hela i en stekhet ugn så att osten smälter!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

VildaVittra
2015-08-03 15:43
#4

När jag jobbade i Polen, så fick jag lära mig att man bankade ut filén så den blev ganska tunn, sedan fyllde man med saker som mjölksyrad gurka och paprika, vek dubbelt eller rullade, sedan panerade man biten genom att doppa i ägg och sedan rulla det i en blandning av vetemjöl samt ströbröd. Just bankningen gör kycklingen otroligt mör.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Honestyisdead
2015-08-03 15:47
#5

#3 Vika redan stekt kyckling?

Zepp
2015-08-03 15:49
#6

Jupp.. låt bara den delen som håller ihop bitarna vara rätt liten som gångjärn!

Stek till nästan klar.. främst på den sidan som kommer att bli insida!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
JoannaLi
2015-08-03 17:36
#7

Jag gjorde ett snitt i sidan, och fyllde så. Funkade underbart och var nästan som jag kom ihåg - förutom att jag misslyckades lite med fyllningen, men det är ju en annan sak :P

[Devya]
2015-08-28 17:39
#8

Brukar skära ett snitt i kycklingbröstet, fylla i med ditten och datten för att sen ta bacon och vira in dem i det. Sen in i ugnen med dem, smaskigt värre. :)

Upp till toppen
Annons: