Annons:
Etiketterallergiöverkänslighetsjukdomar
Läst 1675 ggr
ljungensjenka
2015-05-10 13:55

Mjölkfri frukost

Nu har jag börjat äte en medicin som man ska ta ihop med frukosten. Enda kruxet är att det inte får vara mjölk då kalciumet (tror jag) påverkar medicinens verkan… I vanliga fall äter kag naturell yoghurt med rågfras och en macka med smör och ost men det går ju inte längre… (Ska äta medicinen i tre månader) Så någon som har tips på god och mättande frukost som är relativt enkel helt utan mjölkprodukter?

Annons:
Zepp
2015-05-10 13:58
#1

Ägg o bacon!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Flöffo
2015-05-10 14:02
#2

Kokt ägg, stekt ägg med t.ex. bacon och bröd, omelett fast med vatten istället för mjölk,  fruktsallad, gröt gjord på vatten, macka med olivolja och t.ex. sallad? :)

//Flöffo

fridaas
2015-05-10 21:25
#3

Omelett, ägg och bacon, macka och te, havregrynsgröt.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

TjockaBerta
2015-05-11 15:15
#4

Äggröra eller bacon och ägg.

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2015-05-11 21:35
#5

Mjölkfri yoghurt, tex på havre. Smoothie med kokosolja i.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TanatosNyx]
2015-05-12 13:11
#6

är det levaxin? isåfall kan du utan bekymmer ta smör på mackan och ett glas mjölk till frukosten, eller mjölk på gröten mm. Det krävs större mängder för att hämma. Egentligen är mjölk i sig inte tillräckligt kalciumrikt för att påverka, utan andra produkter hämmar mer, men dessa äter man oftast mindre utav, t.ex. ost. Så krångla inte till det massor 🙂

Annons:
ljungensjenka
2015-05-12 16:57
#7

#6 Nope, Tetracyklin :) Och är typ supernojig så vill inte riskera något utan vill verkligen att detta ska hjälpa

[TanatosNyx]
2015-05-12 19:01
#8

Aha, då kan du bortse från min kommentar :)

JazzBass
2015-05-15 09:15
#9

Engelsk frukost: Vita bönor i tomatsås, äggröra, blodkorv, stekta tomathalvor/champinjoner/sparris och lite bacon (helst engelsk). Till det gärna en del färska uppskurna grönsaker till, som avokado, gurkstavar, paprika och/eller tomat. Mättande och gott!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Madde_Warrior
2015-05-21 09:01
#10

Har sjäv ätit den medicinen första gången fick jag inte ens veta att man inte skulle ta det med mjölk men de påverkade inte verkan nått vad jag märkte iallafall! Men nu senaste gången så sa dom de och då köpte jag alpros soygurt mild and creamy.. Den är dyr som bara den men ganska god :) En annan sak jag testade fast de var på kvällen va kykycklingwrap panerade kyckling i panko och hade massa goa grönsaker till och sweetchili sås det blev riktigt gott :D

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Achatina
2015-05-27 21:43
#11

Inlagd sill på mackan, om du gillar det vill säga, typ senapssill har ju omnomigt spad. Annars så finns det väl bredbara margarin som inte innehåller något som rent kemiskt ens är i närheten av att innehålla mjölk. Valnötter blir man snabbt jättemätt på så typ kanske havregrynsgröt med hackade valnötter eller nån annan kombo som verkar smaskigare.

Upp till toppen
Annons: