Annons:
Etikettfågel
Läst 6514 ggr
parsley
2015-05-07 16:36

Hönsfärs

Såg att Willys börjat sälja ekologisk hönsfärs. Någon idé om hur man kan tillreda den? Tacksam för tips på recept. Försökte googla men hittade inte så många recept. Kan man ersätta kycklingfärs med hönsfärs?

Annons:
Evelina!
2015-05-07 16:55
#1

Vad spännande Det borde ju gå att byta ut. Jag brukar göra hamburgare av kycklingfärs, godare hamburgare får man leta efter.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

DesK
2015-05-08 07:54
#2

Allt som man gör med köttfärs går att göra med höns- eller kycklingfärs. Något som är jättegott är att göra små välkryddade frikadeller, chili, ingefära, vitlök, salt och använda dessa i thaisoppa eller andra thairätter.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maleficum
2015-05-15 09:26
#3

Höns brukar ha mer/kraftigare smak än kyckling.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

madmac242
2015-06-15 13:42
#4

Hönsfärs luktar och smakar härsket. Fick idag åter igen med Coop matkasse en sändning. Står på paketet skapad 11/6 och skall hålla till den 20/6 och idag när jag öppnar förpackningen väller en unken stank ut.

Märkligt att Coop envisas att skick med detta istället för nöt/blandfärs då jag haft samtal med dem och säger att det är många som klagat och att det skall ta bort produkten ur sortimentet. Har dock förstått att hönsfärs bara kostar hälften mot nötfärs. Vill de ha nöjda kunder borde de byta tillbaka till nötfärs eller blandfärs som de hade förr. Alternativt höja med en krona ifall det är det som är problemet.

Jag har aldrig tidigare sett eller hört något om hönsfärs under mina 50 år. Hittar detta när jag söker information om vad hönsfärs är via Google. De kunde lika gärna malt ner sniglar eller flugor och hade förmodligen luktat och smakat bättre.

Det förvånar mig att ni påstår att hönsfärs är bra, låter som ni alla har någon del i förtjänsten att sälja denna vidriga produkt. Snälla sluta lura folk med dumheter, bort med skiten.

tlover
2015-06-15 14:44
#5

#4 Har du fått en som luktat illa flera gånger? Det kan ju vara ett dåligt parti, då spelar det ju ingen roll vad som står på bäst före.

Annars så är ju smaken som baken, vissa tycker tex om kaffe men jag har själv bara smakat kaffe som smakar någorlunda en enda gång.

Jag får inga pengar från nått hönsfärsföretag, jag inte pengar från nått företag alls.

l'm back

DesK
2015-06-15 15:49
#6

#4 Här på Matlust håller vi god ton och respekterar att vi alla har olika smak och preferenser. Självklart är ingen av oss köpt av något företag, så vi håller inte på med några dumheter här, ej heller luras vi.  Förmodligen är det precis som #5 säger att du har fått tag på dålig hönsfärs.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
TjockaBerta
2015-06-15 17:15
#7

#4 När jag snabbgooglade fick jag upp ca10 recept på hönsfärs. Det var vanligt förr när man var duktig på att äta hela djuret. Har du varit uppmärksam på att inte kylkedjan brutits i din leverans?

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: