Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 7281 ggr
Evelina!
10/23/14, 5:00 PM

Bästa riskokaren?

Apropå tråden om ris - hur kokar ni ert?

Jag har en kompis som alltid kokar i riskokare och det blir ju såååå gott, så nu tänkte jag köpa en egen, frågan är bara av vilket märke? Har sneglat på Clas Ohlsons då jag har butiken i stan, men de har fått blandad kritik i sina recensioner av riskokarna, så jag är lite osäker. Dock är de ju billiga, så man kunde ju köpa en bara för att testa… jag vet inte.

Berätta om era riskokare!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
DesK
10/23/14, 7:27 PM
#1

Det billigaste och bästa är att koka ris i mikron i ett kärl med tätt lock 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Davbjo
10/24/14, 9:13 AM
#2

#1: Nu blev jag nyfiken, berätta gärna hur du gör! 😮

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

DesK
10/24/14, 9:48 AM
#3

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
10/25/14, 10:24 AM
#4

Berätta gärna om märke.

Jag har en riskokare som är importerad från Kina som jag fick i 30-års present. Den är med andra ord 22 år och jag har använt den sååå mycket.🙂 De var svåra att få tag på här för så länge sedan. Min man fick göra om kontakten så den passade "våra" eluttag.

Däremot skulle jag önska en lite mindre kokare nu när vi bara är två.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Daisy-Moa-Elsa]
10/25/14, 4:12 PM
#5

Om nån frågar mig vad det bästa köksredskapet är som jag har så svarar jag alltid min riskokare.

Fick den för över 10 år sen, en Tefal, Classic 2-liter… still going strong.

Honestyisdead
10/25/14, 7:33 PM
#6

Vad är fördelen med riskokare?

Annons:
Evelina!
10/25/14, 7:47 PM
#7

#6 Det är lite som en vattenkokare, du ställer iordning allt, trycker på en knapp och efter en stund är det klart. Du riskerar inte att riset kokar torrt (blir bränt) eller att det kokar över.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Maria
10/25/14, 8:03 PM
#8

Dessutom kan riset stå i upp till 5 timmar och vara lika fint hela tiden.

Det blir perfekt varje gång.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Daisy-Moa-Elsa]
10/25/14, 8:05 PM
#9

Och man måste inte tajma riset tex vid en middag, har gästerna inte kommit än och riset är klart…. då äter man det när det är dags. Det förblir varmt, ej överkokt eller bränt.

Och för en förvirrad en som jag som alltid lyckas bränna ris är den en befrielse 😃

[TanatosNyx]
10/28/14, 12:02 AM
#10

Hur är dessa riskokare att diska? Går det att ta ur delar som tål diskmaskin?

Maria
10/28/14, 8:02 AM
#11

Min kokare har bara själva bunken som behöver diskas och den tar jag alltid för hand.

Jag vet inte alls hur nyare kokare funkar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

DesK
10/28/14, 8:51 AM
#12

Ångkokningsbunken till mikron diskas alltid i maskin här 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: